مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

بسیج تلاش‌های ادبی در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک ضرورت است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه اندیشه‌ای که با زبان هنر به ساحت جامعه عرضه شود ماندگار خواهد شد، گفت: بسیج تلاش‎‌های ادبی و فرهنگی و استفاده از همه قالب‌های هنری رایج در ادبیات جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محیط‌های دانشجویی و آموزشی ضروری است.
کد خبر: ۴۰۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ - 24June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست کمیته ادبیات، آموزش و تاریخ شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست «عبدالله رادمرد» رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به اینکه امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، اظهار داشت: توفیق، افتخار، غرور ملی و عظمت دینی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در این 40 سال به رخ جهانیان کشیده شد. دشمنان انقلاب اسلامی که در این مدت از هیچ تلاشی برای ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نکرده بودند خود دچار چالش و فروپاشی شدند و دین خدا همچنان پابرجا ماند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: آحاد مردم با تکیه بر مبانی دینی و افتخارات ملی از داشته‌های انقلابی خود دفاع کردند و در برابر زیاده‌خواهی مستکبرین عالم ایستادند. اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی و امنیتی در اوج اقتدار قرار دارد به برکت مقاومت آحاد مردم در مقابل دنیای استکبار در طول دفاع مقدس و همچنین تداوم روحیه ایثار و شهادت است.

این مسئول بیان داشت: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد این حماسه جاوید از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ای تدوین شده است که بر اساس آن از سوم خرداد تا 22 اسفند روز شهید، بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در متن همه تلاش‌های فرهنگی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اهمیت ادبیات در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اندیشه‌ای را که با زبان هنر به ساحت جامعه عرضه شود ماندگار دانست.  

این مسئول در ادامه تصریح کرد: پرداختن به نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ادبیات یکی از موضوعات اساسی است که در طول سال‌های متمادی مورد توجه قرار گرفته است. رهبر معظم انقلاب در این خصوص 100 برابر شدن تألیفات ادبی دفاع مقدس را مورد تأکید قرار دادند که امیدواریم با تلاش‌های کمیته ادبیات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان و هدایت‌هایی که صورت می‌گیرد این خواسته ایشان که یک هدف راهبردی و تکلیف انقلابی است محقق شود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: بسیج تلاش‎‌های ادبی و فرهنگی و استفاده از همه قالب‌های هنری رایج در ادبیات جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محیط‌های دانشجویی و آموزشی ضروری است.

وی در پایان برگزاری مستمر جلسات کمیته ادبیات، هم‌افزایی تلاش‌ها در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و کنگره 18 هزار شهید استان، فعال شدن اعضا در ساختارها در حوزه ادبیات، تعامل با دستگاه‌ها جهت اجرای اقدامات بزرگ و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها در معرفی شهدا را خواستار شد.

در ابتدای این نشست عبدالله رادمرد در سخنانی با اشاره به اهمیت کمیته ادبیات در نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آمادگی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد را در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های این کمیته اعلام کرد.

وی در ادامه فهرستی از توانمندی‌های دانشکده ادبیات را در حمایت از ادبیات دفاع مقدس ارائه کرد که برگزاری کارگاه‌ تاریخ شفاهی با استفاده از ظرفیت اساتید دانشکده، حمایت از احصا تاریخ شفاهی سازمان‌ها در قالب توافقنامه، ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس، ارزیابی و نقد آثار ادبی با موضوع دفاع مقدس، حمایت از برگزاری کنگره ادبیات پایداری با ارائه مقاله توسط اعضای هیات علمی دانشگاه و حمایت از رساله‌‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی مقطع کارشناسی ارشد از آن جمله است.

در ابتدای این نشست مأموریت‌ها و برنامه‌های کمیته ادبیات، آموزش و تاریخ شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان توسط جعفر عشقی مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار استان و دبیر این کمیته تشریح شد. در ادامه اعضا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ادبیات دفاع مقدس به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار