تکاپوی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح اشغالگری قبل از انتخابات آمریکا

رئیس موساد رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه کسی نمی‌تواند حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهور آمریکا را پیش‌بینی کند، گفت که طرح اشغال کرانه باختری نهایت تا سه ماه دیگر اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ - 24June 2020
تکاپوی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح اشغالگری قبل از انتخابات آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «یوسی کوهن»، رئیس موساد رژیم صهیونیستی گفت که طرح اشغالی الحاق کرانه باختری فلسطین به قلمرو این رژیم تا سه ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

رسانه‌های فلسطینی چهارشنبه به نقل از کوهن نوشتند که او پیش‌بینی کرده که این طرح اشغالی تا اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر) اجرا شود.

وی در چرایی عجله رژیم صهیونیستی در اجرای طرح مذکور گفت که «هیچ یک از ما نمی‌داند بعد از انتخابات آمریکا (۱۳ آبان) چه اتفاقی خواهد افتاد و کسی هم نمی‌تواند تضمین کند که ما در آینده این توان را خواهیم داشت که بتوانیم طرح الحاق کرانه را عملی کنیم».

در همین ارتباط، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بعد از ظهر امروز چهارشنبه، در تلاش برای تبرئه کردن کشورش از دخالت در تحقق و ارجیا طرح اشغال کرانه باختری گفت که طرح اشغالی مذکور کاملاً اسرائیلی است.

پامپئو گفت که هدف آمریکا تحقق و موفقیت طرح صلح ادعایی واشنگتن در فلسطین اشغالی موسوم به «معامله قرن» است.

رژیم صهیونیستی بعد از رونمایی دونالد ترامپ از این طرح صلح ادعایی، درصدد است ۳۰ درصد از اراضی واقع در کرانه باختری را اشغال و به قلمرو خود ضمیمه کند.

اصرار رژیم صهیونیستی بر اجرای این طرح اشغالی باعث شده است که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس هماهنگی‌ها و همکاری‌های خود با رژیم صهیونیستی در ذیل توافقات اسلو را به تعلیق درآورد.

هر دو طرح آمریکا و اسرائیل (معامله قرن و طرح اشغال کرانه باختری) در صورت اجرا شدن، مانع از تحقق راهکار دودولتی در فلسطین اشغالی خواهد شد و برای همیشه تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی منتفی خواهد شد.

راهکار دودولتی بعد از جنگ شش روزه بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی (۱۹۶۷) در مقابل طرح تک دولتی (دولت رژیم صهیونیستی) مطرح شد و به دنبال ایجاد دو دولت (دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی و دولت رژیم صهیونیستی) در سرزمین تاریخی فلسطین است. این طرح در مقایسه با راهکار تک دولتی مورد استقبال بیشتر کشورها است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار