اصحاب رسانه با خانواده شهید اندرزگو دیدار کردند

فرزند شهید اندرزگو: آرزوی پدرم برقراری حکومت اسلامی بود

فرزند شهید اندرزگو می‌گوید: آرزوی شهدای انقلاب و شهید اندرزگو برقراری حکومت اسلامی بود و باید قدر این انقلاب را بدانیم چرا که با سختی‌های زیادی به ثمر نشسته است.
کد خبر: ۴۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ - 04February 2015

فرزند شهید اندرزگو: آرزوی پدرم برقراری حکومت اسلامی بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح امروز اهالی رسانه با خانواده شهید "سیدعلی اندرزگو" دیدار کردند.

"سید مهدی اندرزگو" فرزند این شهید بزرگوار با اشاره به سابقه مبارزاتی "سیدعلی اندرزگو" گفت: پدرم از سال 42 مبارزات خود را شروع کرد. در ماجرای قیام مردم دستگیر شد و مورد شکنجه قرار گرفت. اما به خاطر سن کمی که داشت، آزادش کردند.

وی ادامه داد: شهید اندرزگو سپس عضو موتلفه اسلامی شد. این حزب به دستور امام خمینی(ره) با ائتلاف هیاتهای مذهبی مبارز علیه رژیم شاه شکل گرفت. او در ادامه با شجاعتی که داشت، به مقابله انقلابی و مسلحانه با رژیم شاهنشاهی پرداخت.

اندرزگو با اشاره به اولین اقدام این گروه، یعنی ترور "حسنعلی منصور" بیان داشت: این اقدام که به عملیات بدر معروف است، منصور ترور شد و پدرم به زندگی مخفیانه و مبارزات چریکی روی آورد و رژیم نتوانست وی را دستگیر کند.

وی تصریح کرد: شهید اندرزگو در زمان مبارزه، علاوه بر مخفی بودن، اقدامات بسیاری را انجام داد. ایشان بسیاری از اعلامیههای مهم امام را در کشور پخش کرد و از مرزهای بسیار خطرناک، اسلحه وارد کرد.

سید مهدی اندرزگو آرزوی شهدای انقلاب و شهید اندرزگو را برقراری حکومت اسلامی دانست و افزود: باید قدر این انقلاب را بدانیم چرا که با سختیهای این شهدا به ثمر نشسته است.

سید محسن اندرزگو فرزند دیگر این شهید بزرگوار نیز در جریان این دیدار به سالهای زندگی مخفیانه شهید اندرزگو و درماندگی ساواک برای یافتن وی اشاره کرد و گفت: رژیم شاهنشاهی با تیم قوی اطلاعاتی که داشت نتوانست او را دستگیر کند و زمانی بر او دست یافت که او شهید شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها