مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

وحدت و ایثار محور پیروزی‌های رزمندگان در دفاع مقدس بود

«محمد‌حسن سلامی» گفت: وحدت و ایثار محور پیروزی‌های رزمندگان در دفاع مقدس بود و اگر امروز نیز از این نیرو بهره ببریم می‌توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۴۰۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ - 25June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های  دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با  «عباس دانایی» فرماندار سمنان اظهار داشت: موضوع دفاع مقدس صرفا بزرگداشت و گرامیداشت یک واقعه تاریخی بزرگ و با عظمت نیست بلکه یک مکتب بزرگ، گنجینه  و ثروت فرهنگی ناب و ارزشمند کشور است.

‌وی گفت: وحدت و ایثار محور پیروزی‌های رزمندگان در دفاع مقدس بود و اگر امروز نیز از این نیرو بهره ببریم می توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

‌مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در پیش‌رو داریم، افزود: بازه زمانی اجرای برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از سوم خرداد تا پایان سال 99 است که برگزاری برنامه‌ها در این بازه زمانی یک فرصت بی‌نظیر است که می‌تواند بسیاری از دستاوردهای آن دوران طلایی را بازخوانی کرد.

وی بازگویی و تدوین حوادث بزرگ دفاع مقدس را یکی  از برنامه‌ها این ایام دانست و افزود: همه اقشار و اصناف جامعه ما در دفاع مقدس نقش داشتند و باید بتوانیم در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند را آن طور که شایسته است به نسل حاضر منتقل کنیم.

سلامی در خصوص تشکیل کارگروه های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از ۹ کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیروهای مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل های مردم نهاد، بانک ها، اصناف و اقشار، تشکیل شده که در این کارگروه‌ها برنامه تخصصی و شاخص تدوین شده است.

وی با تاکید بر نقش محوری مردم در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: در برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس باید نقش مردم پررنگ دیده شود.

‌در این دیدار مقرر شد؛ تشکیل ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت منظم و ماهانه، حضور جوانان و پیشکسوتان دفاع مقدس در برنامه ها، تجلیل و سرکشی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، پیگیری اقدامات شهرداری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، پیگیری در خصوص تکمیل یادمان شهدای گمنام، استفاده از ظرفیت خیرین دفاع مقدس در برگزاری برنامه‌ها، برگزاری دوره مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مستند‌سازی اسناد و مدارک رزمندگان، جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس و تدوین نقش عملکرد فرمانداری سمنان در دوارن دفاع مقدس مورد توجه  دو مجموعه قرار گیرد.

وحدت و ایثار محور پیروزی های ما در دفاع مقدس بود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار