خلف وعده آمریکا در دادن جایزه به افرادی که اطلاعاتی در خصوص داعش ارائه کردند

یک منبع امنیتی گزارش داد که آمریکا بر خلاف وعده‌هایش از دادن جایزه به افرادی که در کشتن عناصر سازمان ترویستی داعش سهیم بود‌ه‌اند، شانه خالی کرده است.
کد خبر: ۴۰۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ - 25June 2020

خلف وعده آمریکا در دادن جایزه به افرادی که اطلاعاتی در خصوص داعش ارائه کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وبگاه خبری شبکه «السومریه»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که آمریکا از دادن جایزه به افرادی که در کشتن عناصر سازمان تروریستی داعش نقش داشته‌اند، شانه خالی کرده است.

منبع یادشده در این خصوص گفت: «نیروهای آمریکا به وعده‌های خود درباره اعطای جوایز نقدی به افرادی که با دادن اطلاعات مهم در کشتن و بازداشت چند تروریست بارز نقش داشتند، عمل نکرده‌اند».

این منبع در ادامه گفت که نیروهای آمریکا پس از سال ۲۰۱۴ در راستای مبارزه با داعش برای افرادی که اطلاعاتی در این خصوص ارائه می‌کردند، ده‌ها جایزه اعلام کردند؛ اما با این حال «آنچه امروز جریان دارد این است که بسیاری از افرادی که در این زمینه نقش داشتند، گفتند که جوایز مالی خود را دریافت نکردند».

این منبع افزود که اقداماتی از این دست ممکن است بر تلاش‌هایی که در راستایی مبارزه با داعش صورت می‌گیرد، اثر منفی بگذارد.

در عین حال، «کاطم الرکابی» عضو پارلمان عراق نیز ضمن تعجب از این اقدام آمریکا گفت که آمریکایی‌ها به هیچ کدام از وعده‌های خود در عراق عمل نکردند خواه سیاسی باشد، خواه امنیتی یا اقتصادی.

الرکابی ادامه داد:‌ «تاکنون کسی را ندیدم که طبق نظامی که آمریکایی‌ها برای جوایز خود تعیین کرده‌اند، اطلاعاتی ارائه کرده باشد و جایزه مالی خود را که وعده‌ آن داده شده، دریافت کرده باشد».

الرکابی نیز هشدار داد که این بی‌اعتباری بشدت بر همکاری‌ها و گزارش درباره رویت عناصر داعشی اثر منفی خواهد گذاشت.

این اظهارات در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد، هر کس که اطلاعاتی در خصوص محل اقامت سرکرده جدید داعش ارائه کند، به او ده میلیون دلار جایزه داده خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها