عضو کمیسیون انرژی مجلس:

هیچ استراتژی به جز مقاومت در برابر غربی‌ها نداریم/ حفاظت از برجام فقط ژست سیاسی اروپا است

عبدالکریم جمیری گفت: قطعنامه شورای حکام آژانس به درخواست آمریکا و با همکاری خیانت آلود کشورهای اروپایی علیه ایران صورت گرفته تا ایران را به انزوای بین الملی بکشانند.
کد خبر: ۴۰۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ - 25June 2020

هیچ استراتژی به جز مقاومت در برابر غربی‌ها نداریم/ حفاظت از برجام فقط ژست سیاسی اروپا استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عبدالکریم جمیری عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگویی در واکنش به قطعنامه شورای حکام در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران، اظهار داشت: اعتبار توافقنامه برجام در حدی است که شورای امنیت سازمان ملل روی آن صحه گذاشت و به مبنایی اصولی بر عرصه بین المللی تبدیل شد، به طور طبیعی چنین توافقنامه ای با این مبنا دارای پایه های بسیار محکمی است که آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هم نمی تواند آن را نقض کند.

همکاری سخاوتمندانه ایران با آژانس بین الملی انرژی اتمی

وی با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام افزود: آمریکا به تعهد و امضای خود در توافقنامه برجام هم احترام نگذاشت و کشورهای عضو برجام توافقنامه را دستاورد سیاسی مهم بعد از جنگ سرد دانستند؛اما با نقض و بدعهدی آمریکایی ها حاضر نشدند بخشی از اجرای مفاد برجام را برعهده بگیرند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها صریح و روشن اعلام کرده هیچ فعالیت پنهان هسته‌ای ندارد و تمام فعالیت‌هایش تحت نظارت آژانس است،تاکید کرد: ایران همواره در چارچوب مقررات بین المللی و منافع ملی خود سخاوتمندانه ترین همکاری ها را با آژانس بین الملی انرژی اتمی داشته است.

جمیری با بیان اینکه ایران از مرحله تهدید عبور کرده است، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها هیچ کدام از تعهداتی را که در مسئله برجام داده بودند،عملیاتی نکردند و حتی براساس برخی اسناد در شورای حکام علیه ایران قطعنامه تصویب می‌کنند و این گویاست که این‌ها به دنبال مذاکره نیستند بلکه به دنبال فشار به ایران هستند.

نماینده دوره نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها تابع تصمیمات ایالات متحده هستند،مطرح کرد: اروپایی ها از بسیاری از جنبه های سیاسی و اقتصادی وابسته به آمریکا هستند، از این رو صحبت از حفاظت از برجام فقط ژست های سیاسی آنها است.اروپایی ها هم اکنون در انتظار نتیجه انتخابات ایالات متحده بوده و عملا به فکر عمل به تعهدات خود نیستند.

نماینده مردم بوشهر ،گناوه و دیلم در مجلس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی ،تصریح کرد: با توجه به قطعنامه کاملا سیاسی شورای حکام؛ تن دادن به اخاذی سیاسی، پذیرش فرهنگ سلطه حاکم بر آژانس است که باعث ریشه‌دارتر شدن تبعیض ساختاری در NPT می شود.

وی با تاکید برگفتمان مقاومت هوشمندانه، اظهار کرد :همانطور که رئیس مجلس هم مطرح کرد؛ ایران همکاری را فقط در قبال همکاری می‌پذیرد، ما هیچ استراتژی به جز مقاومت در برابر غربی‌ها نداریم؛در برجام گفت‌وگو کردیم اما آمریکایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و تحریم ها را افزایش دادند و هم اکنون نیز طلب تعهد می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با تاکید بر اینکه مذاکره با آژانس باید با اطمینان از استقلال آن ها از قدرت های سلطه گر صورت گیرد، تاکید کرد: قطعنامه شورای حکام آژانس به درخواست آمریکا و با همکاری خیانت آلود کشورهای اروپایی علیه ایران صورت گرفته تا ایران را به انزوای سیاسی،اقتصادی و بین الملی بکشانند و راهی به سوی باج خواهی های جدید و دست اندازی به مولفه‌های قدرت ملی جمهوری اسلامی خصوصا در حوزه نظامی و دفاعی باز کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار