مخالفت قانون‌گذاران اروپایی با طرح اشغال کرانه باختری

قانون‌گذاران اروپایی با امضای نامه‌ای ضمن مخالفت با طرح اشغال ۳۰ درصدی کرانه باختری، خواستار واکنش مناسب دولت‌های خود به این اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی شدند.
کد خبر: ۴۰۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ - 26June 2020

درخواست قانون‌گذاران اروپایی برای واکنش مناسب به طرح اشغالبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با نزدیک شدن به تاریخ اعلامی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری (یکم جولای)، قانون‌گذاران اروپایی دست به کار شده و طی نامه‌ای مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» بیش از یک هزار قانون‌گذار اروپایی از ۲۶ کشور در نامه‌ای، که برای وزرای خارجه کشورهای خود ارسال کردند، نوشتند طرح اشغال باعث به خطر افتادن چشم‌انداز صلح و تشویق دیگر دولت‌ها به زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی می‌شود.

این قانون‌گذاران اروپایی که حدود یک‌چهارم از تعداد آنها انگلیسی بودند، در این نامه توضیح دادند: «[ما] نگرانی‌های جدی درباره طرح [دونالد] ترامپ برای مناقشات فلسطین-اسرائیل و چشم‌انداز قریب‌الوقوع الحاق اراضی کرانه باختری داریم».

در ادامه این نامه با درخواست برای نشان دادن واکنش مناسب به طرح اشغال رژیم صهیونیستی، آمده است: «عدم موفقیت در پاسخ متناسب می‌تواند دیگر دولت‌هایی را که مناقشات سرزمینی دارند، به بی‌اعتنایی به اصول قوانین بین‌المللی تشویق کند».

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

این در حالی است که روز چهارشنبه خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام آمریکایی و یک منبع مطلع خبر داد که دستیاران ارشد ترامپ از بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) سلسله مباحثات به‌منظور چراغ سبز دادن به اسرائیل برای اجرای طرح اشغال را کلید زدند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار