مجتهدزاده:

خودباوری ملت ایران مرهون دوران دفاع مقدس است

رئیس کمیته بانوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس، خودباوری مردم است.
کد خبر: ۴۰۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ - 27June 2020

خودباوری کنونی مردم مدیون دوران دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، اولین جلسه کارگروه علمی کمیته بانوان چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس به ریاست مریم مجتهدزاده رئیس کمیته بانوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس، عابدینی رئیس کارگروه علمی این کمیته و اعضای این کارگروه که نمایندگانی از وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها هستند در سالن «قصرشیرین» موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این جلسه نگاه علمی داشتن به موضوع دفاع مقدس را به عنوان یک کار جریان ساز معرفی کرد و اظهار داشت: لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس از حیث علمی است.

وی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس «خودباوری» مردم است، پرداختن به موضوع دفاع مقدس در ابعاد گسترده قطعا در یک دستگاه گنجانده نمی‌شود و به عنوان یک طیف فرادستگاهی منوط به فعالیت همه دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

مجتهدزاده تصریح کرد: مشاهده موج آزادی‌خواهی در اروپا و آمریکا بیانگر آینده‌نگری درستی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبیین و پرداختن به همه ابعاد دفاع مقدس داشتند.

وی بر تحلیل و واکاوی نقش زنان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: اکنون بیش از گذشته نیاز است که با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان در منطقه با عقلانیت بیشتری به معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس بپردازیم و آنچه را که شهدا بخاطر آن جان خود را تقدیم کردند، فرهنگ‌سازی کنیم.

مجتهدزاده تصریح کرد: آنچه برای نسل باقی‌مانده از دفاع مقدس و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی و نسل حاضر دارای اهمیت بسیاری است، شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و همچنین استمرار و حفظ این دستاورد‌ها و ارزش‌هاست که می‌بایست به خوبی تبیین و بازتعریف شود. برای دست یافتن به این هدف مهم باید دستاوردهای دفاع مقدس بیان شوند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار