ساخت فیلم داستانی از زندگی شهید «امانی» در اقلید

فیلم داستانی «مردم بالادست» روایتی از زندگی شهید «حمید امانی» در شهرستان اقلید ساخته شد.
کد خبر: ۴۰۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ - 27June 2020

ساخت فیلم داستانی از زندگی شهید« امانی» در اقلیدبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، تولید آثار فاخر داستانی تحت عنوان «مردم بالادست» به کارگردانی حسین باباخانی و تهیه کنندگی نفیسه خیراندیش بخشی از زندگی شهید «حمید امانی» از شهدای شهرستان اقلید را روایت می‌کند. این فیلم روایتی از شهیدی است که قبل از شهادتش جهیزیه دامادی خود را به دامادی نیازمند می‌بخشد و به جبهه رفته و شهید می‌شود.

این اثر قرار است در دو شهرستان شیراز و اقلید مراحل ضبط آن تا اواسط تیر ادامه خواهد داشت و بعد آن برای ارائه در جشنواره‌های مختلف و پخش از شبکه‌های رسانه ملی آماده خواهد شد.

فیلم داستانی مردم بالادست به کارگردانی حسین باباخانی و تهیه کنندگی نفیسه خیراندیش اولین همکاری موسسه هنر‌های دیجیتال کلید پارس با صداوسیمای مرکز فارس به شمار می‌رود.

پروین ملکی، مهسا حمیدی، حسن باباخانی، عطاالله نیکوبخت، سیدجواد مسعودی و روح‌الله مسعودی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

حسین سلطان پور، حسین احمدی، علیرضا حیدرپناه، اسماعیل خسروانی و مهدی صفری از جمله عواملی هستند که در ساخت این فیلم همکاری دارند.

حمید امانی 30 شهریور سال 1344 در خانواده ای مذهبی در شهرستان اقلید دیده به جهان گشود وی در سن ۱۶ سالگی وارد صحنه جنگ شد و همیشه و تا زمان شهادتش دائماً در جبهه حضور داشت تا اینکه در بهمن سال ۶۴ در سن ۲۰ سالگی در عملیات فاو مورد اصابت ترکش خمپاره از ناحیه پهلو شد و به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار