فرمانده مرزبانی ناجا تأکید کرد؛

برخورد قاطعانه مرزبانی با تروریست‌ها و قاچاقچیان/ لزوم توجه بیشتر مجلس به تقویت مرزها

سردار احمدعلی گودرزی با تأکید بر برخورد قاطعانه مرزبانی با گروهک‌های تروریستی و قاچاقچیان در مرز‌های کشور، گفت: مرزبانان در تحقق شعار سال، بی امان با قاچاق کالا در سرحدات کشورمان مقابله خواهند کرد تا با جلوگیری از هرگونه قاچاق، به رونق اقتصادی کشور نیز کمک کنند.
کد خبر: ۴۰۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ - 27June 2020

برخورد قاطعانه مرزبانی با گروهک‌های تروریستی و قاچاقچیان در مرز‌های کشور/ لزوم توجه بیشتر مجلس بر تقویت مرزهابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی استان آذربایجان‌ شرقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرزهای استان در امنیت کامل قرار دارد، اظهار داشت: در بازدید صورت گرفته، نشاط، شادابی و توان عملیاتی مرزبانان استان مطلوب ارزیابی شده و مرزهای این خطه از کشور جزء امن‌ترین مرزهاست و مردم متدین و باوفای این خطه نیز همیشه از مرزبانان نیروی انتظامی پشتیبانی کرده‌اند.

وی با اشاره به اتفاق ناخوشایند اخیر در منطقه هریرود، مرز مشترک ایران و افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان عقبه تاریخی و مشترکی با هم دارند و اخیراً ادعا شد که همکاران ما در مرزبانی و در زمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد محدودی از تبعه افغانستانی را از همان محلی که به‌صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند را طرد و در رودخانه هریرود انداخته‌اند، که مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارائه مستندات لازم به وزارت خارجه افغانستان و همچنین مرزبانی این کشور، اثبات کرد که هیچ‌ کوتاهی و قصوری توسط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته و آن‌ها هم پذیرفتند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به حضور گروهک‌های تروریستی در مرزهای شمال غرب کشور، گفت: همرزمانم در مبارزه با گروه‌های معاند و ضد انقلاب در مرزهای غربی و شمال غرب کشور با رشادت ایستادگی می کنند، مقابله با تروریست‌ها و کسانی که به دنبال اختلاف بین ما و کشورهای همسایه به ویژه کشور دوست و برادر، ترکیه هستند، جدی است.

سردار گودرزی با تأکید بر تعامل و مودت و دوستی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تصریح کرد: مرزبانان نیروی انتظامی در مقابله با هرگونه ناامنی و شرارت در سرحدات کشورمان ایستاده و اجازه هرگونه تعدی به معاندان و دشمنان را نخواهند داد.

وی با تأکید بر پشتیبانی همه‌جانبه مرزبانان از مرزنشینان در مرزهای کشور، افزود: مرزنشینان، مرزبانان واقعی کشور هستند و مرزبانان نیروی انتظامی خدمت به مردم و مرزنشینان را توفیق الهی می‌دانند.

فرمانده مرزبانی ناجا بر هوشمندسازی پلیس و مرزبانی در استان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد و گفت: انتظار است با حمایت و همت مسئولان استانی، جاده‌های مرزی مناسب و خاص مرزبانی در نوار مرز ساخته شود تا امنیت مطلوب‌تری را در سراسر مرزهای استان شاهد باشیم.

سردار گودرزی با اشاره به کشورهای همسایه استان آذربایجان شرقی (جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نخجوان)، بیان کرد: بحمداله مشکل خاصی در مرزهای استان وجود ندارد و مرزبانان با حسن همجواری و برادری، موضوعات و مشکلات مرزی را در اسرع وقت مرتفع می کنند.

وی ممانعت از قاچاق مواد مخدر را یکی از اولویت‌های مهم مرزبانان در مرزهای ایران اسلامی دانست و افزود: در ارزیابی‌های انجام شده در هفته مبارزه با مواد مخدر و طبق اعلام سازمان ملل، ۹۰ درصد از کشف تریاک دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و در این راستا سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ۴۶ درصد مرفین و ۲۳ درصد هروئین دنیا نیز توسط جمهوری اسلامی ایران و سربازان ولایت کشف شده است، گفت: این کشفیات در حالی است که ما نه تنها سازنده مواد مخدر نیستیم، بلکه تنها کشور معبر مواد مخدر نیز نبوده و کشورهای دیگری معبر مواد مخدر هستند، اما ۹۰ درصد تریاک دنیا را کشف می‌کنیم و این کشفیات نشان از همت والای پلیس و مرزبانان در مبارزه با موادمخدر دارد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از سه تُن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در مرز سیستان و بلوچستان و در درگیری با اشرار مسلح کشف شده است، تصریح کرد: وارد کردن مواد مخدر به کشور، فتنه و تاکتیک استکبار جهانی برای از بین بردن جوانان عزیز ماست، بر این اساس کسانی که مواد مخدر را به داخل کشور وارد می‌کنند، در حقیقت اقدامشان تروریستی است و با این اشرار قاطعانه برخورد می‌کنیم.

سردار گودرزی گفت: در بحث انسداد مرزهای کشور اقدامات خوبی در حال انجام است ولی نیاز است تا مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری اعتبارات برای تقویت مرزها در حوزه امنیت، توجه بیشتری به مرزهای کشورمان داشته باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر این ‌که مرز به مثابه ناموس و حریم امن کشور است، خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری فراهم شود که این حریم مثل همیشه از اقتدار کامل برخوردار باشد و مرزبانان نیروی انتظامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال (جهش تولید)، در مبارزه بی امان با قاچاق کالا در سرحدات کشورمان با اقتدار تمام ایستاده اند تا با جلوگیری از هرگونه قاچاق، به رونق اقتصادی کشور کمک کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها