مدیر کل حفظ آثار و دفاع مقدس کردستان:

12 تیر سالروز افشای كارنامه حقوق بشر آمریكایی است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: 12 تیر سالروز حمله جنایتکارانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران فرصتی برای افشای کارنامه حقوق بشر آمریکایی و تولیدکنندگان تروریسم دولتی است.
کد خبر: ۴۰۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ - 27June 2020

سردار «ذبیح الله مالکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در کردستان اظهار داشت: با یک نگاه به رویدادهای هفته افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تا دوازدهم تیر به خوبی می‌توانیم با ابعاد مختلف جنایت‌های استکبار جهانی آشنا شویم.

وی گفت: روز ششم تیر و آغاز هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مصادف با سالروز سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۶۰ و همچنین ۱۲ تیر آخرین روز از این هفته مصادف با سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایران با حمله ناو آمریکایی در خلیج فارس است.

وی افزود: اگر تاریخ آمریکا را از بدو پیدایش مرور کنیم، درمی‌یابیم که در طول ۱۰۰ سال گذشته هیچ قاره‌ای از جنایت‌های آمریکا مصون نمانده است که نمونه‌های آن را در جنایت علیه مردم اروپا، جنگ ویتنام، جنگ افغانستان و عراق می‌توان مشاهده کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: 12 تیر سالروز حمله جنایتكارانه آمریكا به هواپیمای مسافربری ایران فرصتی برای افشای كارنامه حقوق بشر آمریكایی و تولیدكنندگان تروریسم دولتی است.

سردار مالکی با بیان اینکه امروز گواه عدم حقوق بشری آمریکا بحث نژادپرستی خود آمریکا است خاطر نشان کرد: بیش از یکماه در پی قتل فجیع «جورج فلوید»، شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس در مینیاپولیس این کشور را با اعتراضات ضد نژادپرستانه رو به زوال برده است و پنتاگون را در حالت آماده باش در آورد.

وی ادامه داد: اعتراضات گسترده ای که امروز در کشور آمریکا شاهد هستیم تداعی کننده آشوب‌ها و شدت تخریب‌ها و جنگ‌های افغانستان، عراق، سوریه و یمن است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان بیان کرد: در واقع نقض حقوق بشر برای آنان مهم نیست بلکه سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر می‌باید مبتنی بر استاندارد دوگانه علیه کشورهای مخالف آمریکا و غرب به کار برده شود.

وی در پایان گفت: در کشورهای جهان هر جا آشوب و جنایتی رخ می‌دهد، سرنخی از آمریکا و طرح‌های فتنه‌گرانه اذناب آن وجود دارد و کارنامه متعفن حقوق بشر آمریکایی از جنایات فجیع در هیروشیما و ناکازاکی گرفته تا تحریم و غائله تجزیه‌طلبی و ترور شهروندان ایرانی به دست منافقین و گروهک تکفیری صهیونیستی داعش، مملو از جنایاتی است که بطلان ادعای حقوق بشر آمریکایی را به اثبات می‌رساند و بیش از همه بی‌اعتمادی کامل نسبت به تمامی عهد و پیمان‌ها و ادعاهای نظام سلطه را عیان می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها