گام دوم/ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

گام دوم انقلاب اسلامی با تداوم راه امثال شهید بهشتی (ره) ممکن است

«سعید اوحدی» با تاکید بر اینکه خون شهدای هفتم تیر موجب عزت امروز انقلاب اسلامی شد، گفت: دستیابی به قله‌های موفقیت در گام دوم انقلاب به غیر از طی مسیر شهید بهشتی (ره) و با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت، از هیچ مسیر دیگری ممکن نیست.
کد خبر: ۴۰۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ - 27June 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (شنبه) در سی و نهمین مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، با اشاره به فاجعه انفجار حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال ۶۰ و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اول عمرش، حوادث پر فراز و نشیبی را تجربه کرد، که برخی از این حوادث مسیر انقلاب اسلامی را در سیر کمال خود قرار دادند و فاجعه هفتم تیر نیز از جمله وقایعی بود که به عنوان نقطه عطف، تحول عظیمی را در انقلاب اسلامی ایجاد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه هفتم تیر، افزود: برخی به اشتباه می‌گویند که حادثه هفتم تیر ترور کور بود، این در حالی است که وقوع این حادثه، کاملاً هماهنگ‌شده با اتاق فکر استکبار، به‌دست منافقین کوردل بود.

اوحدی با بیان اینکه شهید بهشتی انسانی بود که فراتر از زمان خود می‌اندیشید و آینده‌نگر بود، تصریح کرد: کسانی که تقوا پیشه کنند، خداوند به آن‌ها بصیرت عطا می‌کند؛ مانند امام خمینی (ره) که برای یک قرن برنامه‌ریزی کردند و فرمودند که این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال ۴۲ فرمودند رئیس‌جمهور آمریکا منفورترین رئیس‌جمهور دنیاست و ما امروز بعد از نزدیک به ۴۲ سال، این موضوع را می‌بینیم. همچنین ایشان فرمودند «جنگ برای ما نعمت است»، این در حالی است که اگر ما امروز تجربه دفاع مقدس را نداشتیم، داعش به‌راحتی به ما ضربه زده بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آینده‌نگری در سیره و منش حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)، تصریح کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرموده بودند که در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه وقتی نزد حضرت آقا رفتم، ایشان فرمودند که شما پیروزید و بعدا این شکست‌های مفتضحانه برای اسرائیل رقم خورد.

وی درس گرفتن از رفتار مدیریتی شهید بهشتی (ره) را یکی از دلایل و ضرورت‌های گرامی‌داشت شهدای هفتم تیر دانست و گفت: سخنان شهید بهشتی (ره) همه بر اساس آینده‌نگری بود و امام خمینی فرمودند که شهید بهشتی (ره) شخصیت جامعی داشت.

اوحدی با اشاره به فعالیت‌های شهید بهشتی (ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی (ره) در سال ۴۲ مدرسه حقانی را راه‌اندازی کرد، آن هم به نیت کادرسازی برای آینده انقلاب، همچنین بنای محکمی را برای انجمن‌های اسلامی دانشجویان خارج از کشور ایجاد کرد و این انجمن را در آمریکا و اروپا متحول کرد.

وی ادامه داد: یک ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی امام خمینی (ره) برای حکومت اسلامی طراحی اساسی و بنیانی داشتند، شهیدان بهشتی (ره) و مطهری (ره) نقشی اساسی در این زمینه داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه خون شهدای هفتم تیر موجب عزت امروز انقلاب اسلامی شد، گفت: دستیابی به قله‌های موفقیت در گام دوم انقلاب به غیر از طی مسیر شهید بهشتی (ره) و با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت، از هیچ مسیر دیگری ممکن نیست.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار