مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

تاریخ دفاع مقدس باید بدون تحریف و حب و بغض منتشر شود

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» گفت: باید تاریخ دفاع مقدس بدون هیچ گونه تحریف و خارج از هرگونه حب و بغض منتشر شود.
کد خبر: ۴۰۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ - 27June 2020

تاریخ دفاع مقدس باید بدون تحریف و حب و بغض منتشر شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته انتشارات و دانشنامه دفاع مقدس استان فارس که با حضور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس و رییس کمیته و تعدادی از کارشناسان و متولیان دانشنامه دفاع مقدس استان فارس در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: فرایند تولید مداخل توسط کارشناسان تهیه و تعریف شده  و بازنگری لازم نیز در خصوص مداخل دانشنامه دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس باید بدون تحریف و خارج از هرگونه حب و بغض منتشر و منتقل شود، بیان داشت: مداخل دانشنامه دفاع مقدس استان فارس شناسایی و بازنگری لازم در خصوص استخراج مداخل با همکاری یگان های نظامی و انتظامی استان، جهاد کشاورزی استان فارس و دیگر سازمان های در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند نهایی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: تبادل تفاهم نامه مداخل شناسایی شده در حوزه ارتش، سپاه و جهاد استان با  سپاه فجر فارس، ارتش استان و جهاد فارس صورت گرفته است که مداخل در حال حاضر در مرحله تولید مقاله قرار دارد.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی افزود: اطلاعات و اقلام بسیار با ارزشی از شهدا و رزمندگان استان دردوران دفاع مقدس در سپاه فجر فارس بود که با همکاری فرمانده سپاه فجر فارس در اختیار مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان قرار گرفت که این اقلام شامل اسناد، عکس، فیلم و مدارک الکترونیکی در قالب 40 ترابایت و هم چنین 60 ویترین شامل اسناد و اقلام شهدا و رزمندگان استان است.

وی تصریح کرد: با افتتاح نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس فارس این مرکز رونق بیشتری خواهد گرفت و مکانی جهت بازدید عموم مردم  خواهد بود.

در ادامه این جلسه کوروش کمالی سروستانی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس و رییس کمیته انتشارات و دانشنامه شورای هماهنگی حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز با بیان اینکه با توجه به گستردگی مداخل دانشنامه دفاع مقدس استان برنامه ریزی لازم با حضور اساتید و کارشناسان علمی و نظامی صورت گرفته است اظهارداشت: باید تمامی اسناد و مدارک حوزه دفاع مقدس موجود در سازمان ها، نهاد ها و ادارات استان در اختیار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس قرارگیرد تا در تدوین دانشنامه از انها استفاده شود.

وی افزود: باید به ساختار علمی دانشنامه  توجه شود تا کمیت باعث عدم کیفیت علمی دانشنامه و مقالات مداخل نشود و یک دانشنامه در سطح علمی بالا تهیه شود تا مرجع کامل در اختیار عموم و پژوهشگران قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها