برگزاری نشست هماهنگی تولید مستند «عملکرد ارتش در نگهداری اسرا»

نشست هماهنگی تولید مستند «عملکرد ارتش در نگهداری اسرا» با حضور حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این سازمان برگزار و طی آن با اهداء لوح، از اقدامات شایسته و تجربه ۲۲ سال اسیرداری سرهنگ بازنشسته اصغر عزیزی، دبیر سابق کمیسیون اداره اسرا و مفقودین تقدیر شد.
کد خبر: ۴۰۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ - 27June 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در نشست هماهنگی تولید مستند «عملکرد ارتش در نگهداری اسرا»، سرهنگ بازنشسته «اصغر عزیزی» دبیر سابق کمیسیون اداره اسرا و مفقودین با ابراز خرسندی از تشکیل این نشست و آغاز تولید مستند «عملکرد دژبان ارتش در نگهداری اسرا» اظهار داشت: تجربه ۲۲ سال اسیرداری اینجانب و ناگفته‌های بسیاری از این تجربه طولانی، لازم است در قالب محصولات فرهنگی اعم از مستند، سریال، سینمایی، کتاب و... برای عموم جامعه حتی برای کشور‌های مسلمان خارجی عرضه شود تا همگان بدانند بُعد انسانی اسیرداری نظام جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه در ترویج فرهنگ انقلاب مؤثر بوده است.

وی با تأکید بر لزوم احیاء نمایشگاه جامع آثار اسرای جنگی و آزادگان خاطرنشان کرد: با توجه به پا به سن گذاشتن منابع انسانی و اسناد زنده دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران اسیرداری، اقدامات شایسته‌ای از جمله تولید این مستند‌ها موجب ثبت و ضبط ناگفته‌ها و خاطرات بازمانده‌های دوران شکوهمند دفاع مقدس و نمایش اقدامات تأثیرگذار و زحمات دژبانی کل ارتش پیرامون نگهداری از اسرای عراقی می‌شود. اگر چه تشکیل نمایشگاه جامع آثار اسرای جنگی و آزادگان به تقویت این اقدام مهم کمک می‌کند.

عضو کمیسیون اسرای جنگی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در هر جنگ، پدیده‌ای به نام «اسیر» وجود دارد، تصریح کرد: نگهداری از اسرای عراقی، فراتر از نگهداری فیزیکی محسوب می‌شود و یک نگهداری اسلامی ـ انسانی بوده است، به این مفهوم که نیرو‌های نگهدارنده ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول زمان نگهداری با رفتار و کردار خود و بهره‌مندی از فرمایشات و توصیه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، توانستند طعم شیرین اسلام را به آن‌ها بچشانند و با آنان رفتار طبیبانه‌ای داشته باشند.

عزیزی ادامه داد: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب کمیسیون اسرای جنگی، توانستند با انتقال فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و ایجاد تحول در رفتار اسرا و تغییر در نوع نگاه آنان، به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مؤثر واقع شوند که بوجود آمدن هزاران تواب و احرار از نتایج این رفتار و کردار انسانی بوده است.

در این نشست که معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و فرمانده دژبانی کل ارتش نیز حضور داشتند، امیر سرتیپ دوم «تقی‌خانی» معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش بر ضرورت استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و یادگاران دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس برای به نمایش گذاشتن اقدامات و عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن دوران تأکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که تا کنون به نحو شایسته‌ای به آن پرداخته نشده و از نقاط عطف اقدامات ارتش در مقطع جنگ تحمیلی و بیش از یک دهه پس از آن به شمار می‌رود، عملکرد دژبانی ارتش در نگهداری اسرای جنگی است که برپایی این نشست برای هماهنگی تولید مستند گوشه‌ای از زحمات دژبانی کل ارتش در این اقدام مهم است.

مرادیان تهیه‌کننده و کارگردان مستند «عملکرد دژبان ارتش در نگهداری اسرا» نیز با بیان اینکه این مستند در دو قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تولید خواهد شد، گفت: تمام تلاش تیم تولید این مستند بکار گرفته می‌شود تا در آن ضمن نمایش بخش کوچکی از عملکرد دژبانی ارتش در نگهداری اسرا، بتوانیم به یک هدف بزرگ دیگر یعنی تبیین این مهم که صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان از طریق بُعد انسانی آن بوده است، نزدیک شویم.

در این نشست، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهداء لوح، از اقدامات شایسته و تجربه ۲۲ سال اسیرداری سرهنگ بازنشسته اصغر عزیزی، دبیر سابق کمیسیون اداره اسرا و مفقودین تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها