دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی:

شهید بهشتی حکومت لیبرال را خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی می‌دانست

«اسدالله بادامچیان» با بیان این‌که شهید بهشتی «حکومت لیبرال» به‌جای «حکومت اسلامی» را خطری بزرگ و سدی در برابر انقلاب اسلامی می‌دانست، گفت: حکومت لیبرال در ایران نیروی عظیم مقابله با دشمن را در اختیار ندارد؛ بلکه در ایران نیروی عظیم مقابله با دشمن، نیروی مردم است و نیروی مردم، نیرویی است که متکی به اسلام به‌عنوان یک «مکتب» است.
کد خبر: ۴۰۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ - 27June 2020

شهید بهشتی حکومت لیبرال را خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی می‌دانستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، امروز (شنبه) در سی و نهمین مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، با بیان اینکه شهید بهشتی مظهر آیه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» بود، اظهار داشت: وی با صداقت و تدبیر، عمر خود را در مسیر الهی طی کرد و خداوند نیز نعمت «شهادت» را به وی اعطا فرمود.

وی افزود: وقتی به شهید بهشتی گفتند که چرا از این همه تریبونی که در اختیار دارید برای دفاع از خودتان در برابر اتهاماتی که به شما می‌زنند استفاده نمی‌کنید، پاسخ داد که من از شما تعجب می‌کنم؛ یعنی من از بیت‌المال به‌نفع شخص خودم استفاده کنم؟ گفتند که این اتهامات برای این است که شما برای نظام کار می‌کنید؛ اما شهید بهشتی در پاسخ می‌گفتند که ما باید ایمانی عمل کنیم.

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید بهشتی تحول‌آفرین هستند، تصریح کرد: شهید بهشتی به‌عنوان راست‌قامت جاودانه در تاریخ ایستاده و هنوز افکار وی راه‌ساز آینده است؛ به‌ویژه در دوران امروز که در گام دوم انقلاب و دوران تحول قرار داریم.

بادامچیان گفت: شهید بهشتی عمیقاً معتقد بود که انقلاب اسلامی، انقلاب تمام ارزش‌هاست؛ انقلاب صداقت، امانت، عدالت، خدمت، پاکدامنی، راستگویی، مهرورزی، دشمن‌شناسی و مقاومت در برابر استکبار و کسانی که می‌خواهند از انقلاب به‌جای خدمت، با عناوین ارزشی جیب خود را پُر کنند، است؛ بنابراین ایشان مسئله اصلی انقلاب را بصیرت و بینش می‌دانست.

وی تأکید کرد: شهید بهشتی معتقد بود ما برای این‌که بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم، بی‌شک باید متشکل باشیم و رابطه‌های ایمانی، اعتقادی و عملی دینی سازمان‌یافته کافی نیست و برای این‌که حرکت مردم به یک سطح وسیع عظمت برسد، امامت و رهبری لازم است و این یک مرحله از تشکّل است که در امامت و رهبری، مردم متشکّل می‌شوند و با اتحاد و همسویی نیروها در پرتو رهبری و امامت واحد، به پیروزی می‌رسند. از ضروریات پیروزی این بود که حکومتی بر سر کار بیاید که این شبکه بزرگ مدیریت در خط نظام و اسلام خدمت کند و ما چنین چیزی نداشتیم؛ بنابراین با آگاهی از این‌که راه اسلام سیاسی و اجتماعی مهندس بازرگان با راه انقلاب اسلامی یکی نبود، شورای انقلاب از روی اضطرار وی را معرفی کرد و او نخست‌وزیر شد و برای همین دولت مورد نظر انقلاب نشد؛ بلکه دولت اضطرار شد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این‌که شهید بهشتی «حکومت لیبرال» به‌جای «حکومت اسلامی» را خطری بزرگ و سدی در برابر انقلاب اسلامی می‌دانست، گفت: حکومت لیبرال در ایران نیروی عظیم مقابله با دشمن را در اختیار ندارد؛ بلکه در ایران نیروی عظیم مقابله با دشمن، نیروی مردم است و نیروی مردم، نیرویی است که متکی به اسلام به‌عنوان یک «مکتب» است.

وی با تأکید بر این‌که شهید بهشتی سه عامل را، از عوامل اصلی تضمین‌کننده نظام اسلامی می‌دانست، تصریح کرد: «رهبری متکی به اسلام اصیل»، «تشکیلات سیاسی فعالی که بتواند مدیریت مملکت را به دست بگیرد» و «قدرت مسلح رزمی که بتواند در دفاع از نظام اصیل اسلامی در برابر توطئه‌های عناصر شیطانی داخلی و خارجی بایستد» این سه عامل بودند.

وی در تشریح «توطئه‌های عناصر شیطانی داخلی و خارجی» گفت: عامل اول شیطانی، خرد کردن چهره‌های اصیل اسلامی به‌خصوص روحانیت است که موقعیت رهبری و قدرت مقابله با دشمنان را دارند و هدف جلوگیری از رابطه آن‌ها با ملت، است. دومین عامل شیطانی، تقابل با تشکیلات مستقل سیاسی است که به اسلام به‌عنوان یک مکتب نگریسته است، اسلامی که زنده، پویا و خالص است و التقاطی نیست و می‌تواند در جهان یک قدرت نو به‌وجود بیاورد. عامل سوم شیطانی نیز تقابل با آن تشکیلات نظامی است که با فداکاری و جانبازی در راه اسلام و دستورهای رهبری اسلام آمادگی رزمی تمام‌عیاری دارد.

بادامچیان خاطرنشان کرد: شهید بهشتی معتقد بود که تشکیلات اجتماعی بر پایه اسلام، از واجبات اساسی هر انسان مسلمان است و ما می‌خواهیم نیروهای مومن به انقلاب اسلامی را برای تحقق هرچه سریع‌تر، بهتر و گسترده‌تر آرمان‌های انقلاب بسیج و سازمان‌دهی کنیم و نیز قدرت‌طلبی و سلطه‌جویی را هم نمی‌خواهیم.

وی با بیان این‌که شهید بهشتی قدرت را به دو نوع تقسیم‌ می‌کرد، گفت: شهید بهشتی می‌گفت که «قدرت» دو شکل دارد؛ برتری‌جویی یک نوع آن است و نوع دیگر آن وسیله‌ای است برای خدمت بهتر به خلق برای رضای خدا؛ بنابراین اگر کسی به‌دنبال برتری‌جویی باشد، ملت ایران از او دوری می‌جوید.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: دلیل این‌که آیت‌الله بهشتی را به شهادت رساندند، این است که وی می‌خواست بینش‌ اصیل اسلامی با خط فقاهت جواهری را ایجاد کند، به همین علت این شخص را شهید کردند.

وی تأکید کرد: به‌یاری خدا، خون شهدایی نظیر بهشتی و دیگر شهدای والامقام باعث شده است که انقلاب اسلامی در گام اول زیربناهای تمدن نوین اسلامی را به‌گونه‌ای بسازد که رهبر معظم انقلاب اسلامی بتواند امروز بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کنند.

بادامچیان گفت: آن‌چه که در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد؛ همین بینشِ ارزشی و مطرح شدن ارزش‌های اسلامی است؛ بنابراین برای این‌که گام دوم شکل بگیرد، باید ملت آن ارزش‌آفرین‌ها و تحول‌آفرین‌های بهشتی‌گونه را در انتخابات‌ها، انتخاب کند که اگر بهشتی‌ها، رجایی‌ها و لاجروردی‌ها را انتخاب کرد، مملکت دچار مشکلات امروز نخواهد بود و گام دوم هم انقلاب اسلامی را به تکامل خواهد رساند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار