فعال حقوق بشر نیجریه‌:

اتفاقات اخیر آمریکا انعکاس اقداماتی است که بر سر جهان آورده است

«ناصر عمرصافه» گفت: امروز آنچه در آمریکا علیه رئیس جمهور و دولت نژادپرست ترامپ می‌گذرد انعکاسی از آن چیزی است که این کشور به سر جهان آورده است.
کد خبر: ۴۰۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 27June 2020

امروز انچه در آمریکا می گذرد انعکاس کارهای است که به سر جهان آورده‌ است

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «ناصر عمرصافه» فعال حقوق بشر نیجریه‌ ظهر امروز در همایش بازخوانی جنایات آمریکا در بوشهر با اشاره به جنایات آمریکا در کشورهای مختلف اظهار داشت: خشونت‌های آمریکا در همه نقاط جهان از جمله افغانستان، سوریه، عراق، بحرین، یمن، کشمیر و نیجریه در ادوار مختلف تاریخی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه داعش دست پرورده آمریکا در کشتارهای بی‌رحمانه‌ علیه بشر است، افزود: بوکوحرام شاخه‌ای از داعش در نیجریه است که جنایات داعش را دنبال می‌کند.

فعال حقوق بشر نیجریه‌ با بیان اینکه آمریکا تاسیس کننده بسیاری از گروه‌های تروریستی در جهان است خاطرنشان کرد: بسیاری از گروه‎های تروریستی نظیر القاعده، داعش و بوکوحرام توسط آمریکا در خاورمیانه و آفریقا  تاسیس شده‌اند و اهداف آمریکا را دنبال می‌کنند.

صافه، آمریکا را دشمن شماره یک حقوق بشر دانست و بیان کرد: آمریکا بیشترین جنایت علیه بشر کرده است به‌گونه‌ای که  از سال 1979 میلادی که سیستم آمریکایی در نیجریه حاکم شد آغاز بسیاری از مشکلات و بدبختی مردم نیجریه تا امروز بوده است.

مسئول تیم پزشکی شیخ زکزاکی با بیان اینکه بوکو حرام یا داعش نیجریه‌ای انواع و اقسام جنایات در کشور  نیجریه انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: آمریکا، عربستان سعودی، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی قبایل گوناگون نیجریه و آفریقا آموزش مواد مخدر می‌دهند و از آنان استفاده می‌کنند.

صافه افزود: امروز آنچه در آمریکا علیه رئیس جمهور و دولت نژادپرست ترامپ می‌گذرد انعکاسی از آن چیزی است که این کشور به سر جهان آورده‌ است.

وی بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، استعمار و استثمار کشورهای آفریقایی و غارت این سرزمین را از جمله جنایات آمریکا دانست و تصریح کرد: قتل و آدم کشی و ایجاد گروه‌های تروریستی در جهان، تهاجم به کشورهای خاورمیانه و به‌ویژه توطئه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران، به شهادت رساندن سردار جبهه مقاومت سپهبد شهر قاسم سلیمانی، ابومهدی‌المهندس و دیگران از دیگر جنایات آمریکا است.

فعال حقوق بشر نیجریه‌‌ای با اشاره به اینکه جبهه مقاومت به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: دولت و حکومت بسیار خودخواه و تروریست آمریکا به لطف الهی با تلاش جبهه مقاومت از بین خواهیم برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار