شهریاری:

سردشت نماد رفتارهای دوگانه مدعیان حقوق بشر است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سردشت نماد رفتارهای دوگانه مدعیان حقوق بشر است، چراکه این کشورها تنها به منافع خود فکر کرده و هر کجا منافعشان اجازه دهد از حقوق بشر دفاع کرده و هر کجا منفعتی نداشته باشند حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند.
کد خبر: ۴۰۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ - 27June 2020

سردشت نماد رفتارهای دوگانه مدعیان حقوق بشر است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، امروز در همایش «نفس‌های سوخته» با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت اظهار داشت: این حادثه‌ بی‌شک یکی از تلخ‌ترین حوادث جهان است و با گذشت سال‌ها از این حادثه هنوز هم باید پیگیر حقوق اساسی قربانیان سلاح‌های شیمیایی بود.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا همیشه ادعای دفاع از حقوق بشر را سر می‌دهند در حالی که خود یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان بوده و رفتار دوگانه‌ای از خود در مواجه با حقوق شهروندی ملت‌ها نشان می‌دهند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: چگونه می‌شود که یک کشور مدعی حقوق بشر، سلاح‌های شیمیایی به دیکتاتورهایی مانند صدام بفروشد و از طرف دیگر با وضع تحریم‌های ظالمانه مانع رسیدن دارو به جانبازان شیمیایی شود.

وی با بیان اینکه جانبازان شیمیایی سردشت از مظلوم‌ترین مردمان جهان هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که ۳۲ سال از سالروز بمباران شیمیایی سردشت گذشته است اما با این وجود امروز نیز به دلیل تحریم‌ها تامین داروهای مورد نیاز آنها به سختی امکان دارد.

شهریاری با اشاره به اینکه سردشت اولین قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان است، عنوان کرد: همچنین این شهر نماد رفتارهای دوگانه مدعیان حقوق بشر است چرا که این کشورها تنها به منافع خود فکر کرده و هر کجا منافشان اجازه دهد از حقوق بشر دفاع کرده و هر کجا منفعتی نداشته باشند حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند.

وی در پایان از وزارت خارجه کشورمان در خواست کرد تا از مجامع بین‌المللی پیگیر حقوق جانبازان شیمیایی سردشت باشد تا موانع سر راه تامین داروهای این افراد برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار