سرلشکر صفوی:

کشور‌های اروپایی آثار بکارگیری سلاح‌های شیمیایی بر روی مصدومان را به صدام ارائه می‌دادند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: مجروحان شیمیایی که به کشور‌های اروپایی مانند آلمان برای درمان اعزام می‌شدند، آن‌ها نتایج و اثرات استفاده از این نوع سلاح‌ها بر روی رزمندگان را به صدام ارائه می‌دادند.
کد خبر: ۴۰۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ - 28June 2020

کشور‌های اروپایی آثار بکارگیری سلاح‌های شیمیایی بر روی مصدومان را به صدام ارائه می‌دادندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در همایش ملی پدافند شیمیایی که در دانشگاه بقیه‌الله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: در بخش کرونا یکی از بزرگترین خدمات به بیماران کرونایی را بیمارستان بقیه‌الله (عج) ارائه کرده است که این نشان از جایگاه مهم این مرکز درمانی در کشور است.

وی افزود: هفتم تیر مصادف با دو رویداد مهم است که شامل انفجار حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری و دیگری بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش بعث عراق است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: در زمان بمباران شیمیایی سردشت، مردم این شهر همانند بمباران‌های گذشته به پناهگاه‌ها رفته بودند و این در حالی بود که این بمباران، یک بمباران شیمیایی بود و به واسطه این بمباران بیش از ۱۰ هزار نفر مجروح شدند و صد‌ها تن به شهادت رسیدند.

صفوی خاطرنشان کرد: صدام هزار و ۸۰۰ تن گاز خردل و بیش از صدهزار گلوله و بمب شیمیایی را علیه ایران در جنگ بکار گرفت؛ همچنین طی ۲۵۲ مرتبه حمله شیمیایی، تعداد ۱۰۷ هزار نفر مجروح شدند و بیش از هشت هزار نفر به واسطه استفاده ارتش بعث عراق از سلاح‌های شیمیایی به شهادت ادامه رسیدند.

وی گفت: در این دوران مجروحان شیمیایی که به کشور‌های اروپایی مانند آلمان برای درمان اعزام می‌شدند، آن‌ها نتایج و اثرات استفاده از این نوع سلاح‌ها بر روی رزمندگان را به صدام ارائه می‌دادند.

دستیار فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه تقویت و توسعه ظرفیت و ارتقای آمادگی‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی شیمیایی، زیستی و اکوتروریستی باید یکی از راهبرد‌های پدافند شیمیایی در کشور باشد، افزود: ایجاد و توسعه سامانه یکپارچه و هوشمند و همچنین رصد و پایش محیطی برای آشکارسازی، هشدار و ارزیابی انواع تهدیدات شیمیایی، میکروبی و محیط زیستی، باید به‌صورت جدی در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور باشد.

صفوی ادامه داد: توسعه دیپلماسی پدافند شیمیایی و مقابله با کرونا در جهت تقویت همکاری با کشور‌های دوست و انتقال تجارب در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مدیریت و فرماندهی یکپارچه توسط قرارگاه پدافند شیمیایی در هنگام وقوع تهدیدات احتمالی، باید در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل باشد.

وی عنوان کرد: فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک نیرو‌های مسلح به دولت برای مقابله با کرونا و در پی آن، تشکیل قرارگاه امام رضا (ع)، سبب شد که روند مقابله با کرونا در کشور شتاب بسیار خوبی بگیرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: فرماندهی سلامت و دفاع زیستی در نیرو‌های مسلح باید تشکیل شود؛ زیرا امروز در شرایط شیوع بیماری کرونا اگر نیرو‌های مسلح به کمک بخش کشوری نمی‌آمدند، بخش کشوری برای مقابله با این بیماری با مشکل مواجه می‌شد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم که یک مرکز فرماندهی و‌ کنترل تهدیدات در ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شود.

صفوی تأکید کرد: برای مقابله با بیماری کرونا مردم باید نکات بهداشتی را همچنان رعایت کنند؛ زیرا امروز حساسیت مردم نسبت به رعایت این نکات کمتر شده است؛ از سوی دیگر، مردم نباید منتظر کمک‌های دولت در مقابله با این ویروس باشند؛ چون اگر همین نکات بهداشتی رعایت شود، از میزان مبتلایان به این بیماری کاهش می‌یابد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  گفت: مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس اسفند امسال همایشی را با عنوان مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعثی برگزار می‌کند که یکی از این مطالبات، مربوط به مطالباتی است که از حامیان صدام مبنی بر تجهیز ارتش صدام به سلاح‌های شیمیایی داریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها