کارگردان فیلم «سرو زیر آب» مطرح کرد؛

خسته شدم از تلاش زیادی در سینما

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» گفت: با نگاهی سطحی به چرخه اکران در سینمای ایران متوجه می‌شوم که بیشتر چه فیلم‌هایی با شرایط آسان‌تری به اکران می‌رسند، تنها فیلم‌هایی مورد حمایت هستند که برای گیشه ساخته شده و کمک بیشتری به فروش می‌کنند.
کد خبر: ۴۰۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ - 28June 2020

خسته شدم از تلاش زیادی در سینمابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‎پرس، محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان فیلم «سرو زیر آب» در گفت‌وگویی با نقد از چرخه اکران در سینمای ایران و عدم حمایت از آثار تاریخی و دفاع مقدسی اظهار داشت: با نگاهی سطحی به چرخه اکران در سینمای ایران متوجه می‌شوم که بیشتر چه فیلم‌هایی با شرایط آسان‌تری به اکران می‌رسند، تنها فیلم‌هایی مورد حمایت هستند که برای گیشه ساخته شده و کمک بیشتری به فروش می‌کنند، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فیلمی چون «سرو زیر آب» که برای شهیدان ساخته شده بود در اکران به شدت مورد ظلم قرار گرفت و به راحتی آن را کنار گذاشتند. این فیلم دیده نشد و هیچکس از این فیلم پشتیبانی نکرد، البته من این فیلم را نه برای فروش بلکه برای شهدا ساختم.

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» درباره کاهش ساخت آثار سینمایی با موضوع تاریخ معاصر ایران اذعان کرد: ساخت چنین آثاری بسیار سخت شده است، این گونه آثار بودجه‌های سنگین می‌طلبد و غالبا به یک شهرک سینمایی نیازمند است، در قبال ساخت آثار تاریخ معاصر نمی‌توان در خیابان ‌های شهر به راحتی فیلم ساخت لذا اگر شهرک سینمایی مناسب با چنین آثاری ساخته شود کار فیلمساز بسیار راحت‌تر خواهد شد.

وی در همین راستا اذعان کرد: مشکل بعدی در قبال ساخت آثار سینمایی با محوریت تاریخ معاصر این است که اکثریت آثار ساخته شده در روایت مشابه هستند و بسیاری از رویدادهای مهم تاریخی در ساخت چنین آثاری مغفول مانده است. اکثریت فیلمهای اخیر تاریخ معاصر به یک بخش خاص پرداخته اند در صورتی که فیلم تاریخی ساختن ابعاد مختلفی دارد. از نظر من برای ساخت آثار تاریخ معاصر باید شجاعانه وارد عمل شد و دست روی سوژه‌های ناب و بکر گذاشت.

کارگردان فیلم سینمایی «نبات داغ» با اشاره به علاقه شخصی خود به ساخت آثار مربوط به تاریخ معاصر اضافه کرد: من علاقه شدیدی به ساخت آثار تاریخ معاصر دارم اما باور کنید خودم هم نمی دانم چرا نمی‌توانم دست به چنین پروژه‌های بزرگی بزنم.

پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه کارگردانی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ پروژه سینمایی و یا تلویزیونی را در دست تولید ندارم، البته سریال «بعد از آزادی» را آماده پخش دارم منتها هنوز زمان دقیقی برای پخش آن اعلام نشده است.

وی در همین راستا ادامه داد: مراحل پس از تولید سریال «بعد از آزادی» تقریبا به پایان رسیده است، امیدوارم که این سریال بتواند امسال روی آنتن برود، به جز این کار کار دیگری را در دست ندارم، در قبال کم کاری در سینما منتظرم تا شرایط این حرفه کمی پایدار شود تا بتوانم به ساخت اثری تازه فکر کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «ملکه» درباره وضعیت سینما طی سالهای گذشته اظهار کرد: سینما در کل شرایط خوبی را نداشت و حال با شیوع کرونا وضعیت آن بدتر هم شده است، البته سینمایی که من می شناسم پیش از کرونا هم توانی برایش باقی نمانده بود. متاسفانه سینما سالها دچار رکورد شده و شخص من هم حتی پیش از کرونا هر پنج سال موفق به ساخت اثر می‌شدم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در سینما خاطرنشان کرد: وضعیت سینما و تولیدات سینما مشخص است، سینما کاملا به سوی گیشه حرکت کرده و به همین دلیل فرصتی برای فیلمسازانی همچون من بوجود نمی‌آید. واقعیت امر خسته شده ام، خسته شدم از بس برای ساخت آنچه در ذهن دارم تلاش کردم و به جایی نرسیدم.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار