وزیر فلسطینی:

آمریکا برای اجرای طرح اشغال، چراغ سبز نشان داده است

وزیر توسعه اجتماعی و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، تأکید کرد که اشغال این منطقه، بخشی از معامله قرن است.
کد خبر: ۴۰۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ - 29June 2020

آمریکا برای اجرای طرح اشغال، چراغ سبز نشان داده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که اظهارات آمریکا درباره طرح اشغال کرانه باختری، تلاش برای فریب دادن جهانیان است.

مجدلانی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که «آمریکا برای الحاق کرانه باختری اشغالی، به اسرائیل چراغ سبز نشان داده است... و اظهارات دولت آمریکا درباره عملیات الحاق... بخشی از معامله قرن آمریکایی است».

معامله قرن طرح صلح تحمیلی آمریکا است که به صورت جانبدارانه از رژیم صهیونیستی تدوین شده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اخیرا ادعا کرد که مسئله اشغال کرانه باختری، «به اسرائیل واگذار شده و گسترش حاکمیت خود، تصمیمی است که باید اسرائیلی‌ها اتخاذ کنند».

این وزیر فلسطینی در واکنش به این اظهارات تأکید کرد که این مسئله بدین معناست که «اسرائیل تصمیم می‌گیرد و ما (دولت آمریکا) از تصمیمات آن حمایت می‌کنیم».

وی با بیان اینکه طرح اشغال، شامل «الحاق کامل کرانه باختری است، نه آنچنان که گفته می‌شود، بخشی از آن» تأکید کرد که سران فلسطین و ملت این کشور در حال انجام اقداماتی برای مقابله با این اشغالگری هستند.

مجدلانی ادامه داد: «این مسئله فقط شامل لغو معاهدات و توافقات با اسرائیل و دولت آمریکا نیست، بلکه ما اقداماتی فراتر از آن انجام می‌دهیم که در واقع همان تشکیل کشور فلسطین بر اساس حقوق بین‌الملل است».

این وزیر فلسطینی با اشاره به مذاکرات سران این کشور با طرف‌های مختلف برای جلوگیری از اجرای طرح اشغال، تصریح کرد: «به همکاری با مجمع عمومی سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مانند کشور‌های غیر متعهد، اتحادیه اروپا، روسیه، چین، کشور‌های اسلامی و عربی ادامه می‌دهیم تا دایره مقابله با اسرائیل را گسترش دهیم».

وی با تأکید بر اینکه موضع سران فلسطین مبنی برای توقف هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی تغییر نکرده و نخواهد کرد، خاطر نشان کرد، صهیونیست‌ها در تلاشند که قدرت را از تشکیلات خودگردان فلسطین بگیرند و بدون هیچ هزینه‌ای به اشغالگری ادامه دهند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار