با هشدار به رژیم صهیونیستی؛

سازمان ملل: الحاق کرانه باختری غیرقانونی است

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی تأکید کرد که الحاق کرانه باختری غیرقانونی است.
کد خبر: ۴۰۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ - 29June 2020

سازمان‌ملل: الحاق کرانه‌باختری غیرقانونی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را «غیرقانونی» دانست و از تل‌آویو خواست تا آن را متوقف کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این‌خصوص گفت: اسرائیل باید با در نظر گرفتن درخواست‌‌های مقامات خود و دیگر کشورها از این راه خطرناک بازگردد.

«میشل باشله» در این ارتباط افزود: برنامه الحاق صدمات زیادی را به روند صلح وارد می‌کند و شرایط فلسطینیان ساکن در آن مناطق از حیث دسترسی به آموزش و بهداشت را نیز سخت‌تر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه عواقب الحاق را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، هشدار داد: پیامدهای مخرب آن نه‌تنها فلسطینی‌ها را متأثر می‌کند، بلکه دامان خود اسرائیل و منطقه را نیز خواهد گرفت. شهرک‌های یهودی‌نشین که ناقض قوانین بین‌المللی است، با طرح‌ الحاقی گسترش نیز خواهند یافت که این موضوع باعث افزایش تنش ها خواهد شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس چندی پیش در ادامه تلاش برای ترمیم وجهه مخدوش در میان شهرک‌نشینان صهیونیست به‌ویژه در پرونده‌های فساد مالی‌اش در سخنانی موعد اشغال کرانه باختری را رسانه‌ای کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این‌خصوص ادعا کرد که اول جولای سال جاری میلادی (۱۱ تیرماه) الحاق بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به انجام خواهد رسید.

ادعای وی در راستای طرح موسوم به «معامله قرن» مطرح شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار