چین خواستار رفع تحریم‌های آمریکا شد

نماینده چین در سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار رفع تحریم‌های آمریکا علیه کشورها شد.
کد خبر: ۴۰۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 29June 2020

چین خواستار رفع تحریم‌های آمریکا شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ژانگ جون»، نماینده چین در سازمان ملل متحد امروز دوشنبه با اشاره به اثرات تحریم‌های آمریکا خواستار رفع این تحریم‌ها شد.

ژانگ جون در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد یادآوری کرد که کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد هم بر ضرورت رفع این تحریم‌ها تأکید کرده است.

«میشل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد بارها بر ضرورت رفع تحریم‌ها علیه ایران به منظور کمک به این کشور در مبارزه با ویروس کرونا تأکید کرد.

باچله ماه اردیبهشت در مصاحبه‌ای با فرانس‌۲۴ با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفته که وضعیت موجود ایجاب می‌کند که برای نجات جان انسان‌ها تحریم‌های وضع‌شده توسط آمریکا علیه ایران و ونزوئلا رفع شوند.

این مقام سازمان ملل متحد تأکید کرد معافیت‌های اعمال‌شده توسط دولت ترامپ برای خارج کردن اقلام پزشکی از شمول این تحریم‌ها «بسیار ضعیف» هستند و تنها رفع یا تعلیق تحریم‌ها است که می‌تواند اثرات واقعی داشته باشد.

باچله در بخش دیگری از این مصاحبه تأکید کرد اقدام احتمالی اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی «غیرقابل‌قبول» و نقض قوانین بین‌المللی خواهد بود.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است.

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

ترامپ بعد از شیوع ویروس کرونا به موج گسترده درخواست‌ها برای رفع یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران مواجه شده، اما تا به حال توجهی به آنها نکرده است.

دولت آمریکا مدعی است اقلام بشردوستانه و کالاهای پزشکی از شمول تحریم‌ها معاف شده‌اند اما کارشناسان می‌گویند تحریم‌های بانکی علیه ایران باعث می‌شود تمایلی برای تسهیل مبادلات بانکی با ایران وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار