تظاهرات در «دیر الزور» سوریه علیه شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا

ساکنان شرق استان دیرالزور سوریه با برپایی تظاهرات علیه گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه اقدامات ظالمانه آنها در ربودن فرزندانشان و سرقت منابع نفتی این منطقه را محکوم کردند.
کد خبر: ۴۰۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ - 29June 2020

تظاهرات در «دیر الزور» سوریه علیه شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شهر «غرانیج» در شرق استان دیرالزور سوریه بعد از ظهر امروز شاهد تظاهرات مردمی علیه شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه بود که فشارهای خودسرانه این گروه‌ها و اقدامشان در ربودن شماری از اهالی را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز شهر غرانیج خواهان آزادی فرزندان ربوده شده خود و توقف اقدامات خودسرانه و هرج و مرجی شدند که این شهر در سایه حضور شبه نظامیان کُرد با آن مواجه است، به خصوص که این گروه‌ها و شرکت‌هایی که با آنها تعامل می‌کنند، مرتکب قتل و سرقت نفت اهالی آنجا می شوند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین خیابان‌های اصلی شهر را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند و مغازه‌ها هم به نشانه اعتراض و اعتصاب تعطیل بودند.

اهالی روستای «أبو حمام» در شرق استان دیر الزور هم به تازگی علیه شبه نظامیان عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه و در محکومیت رفتارهای آنها که تحت حمایت نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد، تظاهرات کردند.

شماری از مناطق استان‌های دیر الزور و الحسکه شاهد تظاهرات اهالی در اعتراض به آزار و اذیت نیروهای دموکراتیک به اهالی آنجا و حملاتی است که حتی با شلیک گلوله واقعی صورت گرفته و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر را به همراه داشته است، علاوه بر این شمار زیادی از اهالی روستاهای استان دیر الزور هم به طور خودسرانه توسط این شبه نظامیان که به طور کامل تحت امر نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند، بازداشت می شوند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار