کارشناس مسائل سیاسی:

اقبال جریان ملی‌گرا و نهضت آزادی به سمت منافقین بود

یعقوب توکلی گفت: سازمان منافقین سعی کرد همه میراث انقلاب را مطالبه کند و به کمترین دستاوردها رضایت نمی‌داد.
کد خبر: ۴۰۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ - 30June 2020

اقبال جریان ملی گرا و نهضت آزادی به سمت منافقین بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، یعقوب توکلی کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سازمان منافقین به نسبت سایر جریان‌های اوایل انقلاب که هنوز بافت تشکیلاتی نداشتند، منسجم‌تر بودند، اظهار داشت: منافقین در روزهای نخست انقلاب، به سمت حرکتی سازمان‌یافته برای تصاحب کامل این جریان پیش رفتند.

وی به پررنگ بودن تبلیغات و ادعاهای این سازمان اشاره کرد و افزود: باید به هدف‌گذاری سازمان برای تصاحب قدرت توجه کرد.

توکلی ضمن معرفی کتاب «شورش گری و ضد شورش گری»، گفت: اگر با این کتاب آشنا نباشیم، بسیاری رفتارهای سازمان منافقین را تحلیل نخواهیم کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رفتارهای سازمان طی دوره بعد از پیروزی انقلاب تا حدود زیادی بر اساس دستورالعمل‌های این کتاب پیش‌روی کرده است و مشخص شده تحرکات سیاسی را چگونه انجام داده و دولت مرکزی را با تبلیغات و شایعه دچار مشکل کرده است.

توکلی خاطرنشان کرد: سازمان منافقین سعی کرد همه میراث انقلاب را مطالبه کند و به کمترین دستاوردها رضایت نمی‌داد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، آموزش نیروی نظامی درون سیستم و تبلیغات منفی را دو کار اصلی این گروه دانست و گفت: زمانی که اعضای رسمی سپاه پاسداران حدود ۳۰ هزار نفر بود، رادیو بی بی سی اعلام کرد مجاهدین خلق در ایران ۱۰۰ هزار چریک تربیت کرده است.

توکلی با بیان اینکه منافقین سازمان مجاهدین خلق سعی در تصاحب حکومت داشتند، رویه این افراد را ناظر بر فداکاری حداکثری برای رهبر گروه عنوان کرد و به رادیو گفت‌و‌گو گفت: این تصورات فرقه‌گرایانه بود و شکل‌گیری این وضعیت نیروها را برای اتخاذ رفتار خشونت‌آمیز آماده کرده بود.

وی گفت: این سازمان با مبانی لیبرالی و چپ دچار التقاط بود؛ لذا چندگانگی فکری این گروه با تعارض با ساختار مرجعیت شیعه بود که تنها ناظر بر سال ۵۴ هم نبود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار