هادی العامری:

وقتی اشغالگران در عراق جولان می‌دهند، از هیبت کدام حکومت سخن می‌گویند؟

رئیس ائتلاف «الفتح» عراق ضمن حمله شدید به مسؤولان دولتی به خاطر عدم اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور، گفت: از مطالبه خود برای اخراج این نیرو‌ها دست برنخواهند داشت.
کد خبر: ۴۰۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ - 30June 2020

وقتی نیرو‌های خارجی در عراق جولان می‌دهند، از چه حاکمیتی سخن می‌گویند؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق بار دیگر بر اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور تأکید کرد.

العامری به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب ۱۹۲۰ عراق که علیه استعمار انگلیس صورت گرفت، تصریح کرد: انقلاب ۱۹۲۰ فریاد رسای ملت عراق علیه اشغالگری انگلیس بود و نشان داد که این ملت، مشتاق حاکمیت و زندگی شرافتمندانه است و هر گونه اشغالگری را رد می‌کند.

شبکه خبری «النجباء» به نقل از رئیس ائتلاف الفتح گزارش داد: انقلاب ۱۹۲۰ از جمله مهم‌ترین دوران عراق است که باید از آن درس عبرت گرفت و «همچنان عامل اصلی تحقق حاکمیت ملی، دفاع از مسائل امت اسلامی و سرنوشت ملت عراق است».

وی ابراز امیدواری کرد که ملت کنونی عراق مانند «اجداد خود، عاشق شهادت در راه زندگی آزاد و شرافتمندانه باشند... و اینکه موضع ملی در رد حضور هر گونه نیروی خارجی در خاک پاک ما یکپارچه باشد و حاکمیت ملی محقق شود».

العامری با تأکید بر اینکه باید از انقلاب ۱۹۲۰ درس گرفت و در اخراج نیرو‌های خارجی از عراق شتاب کرد، خاطرنشان کرد: «به کسانی که به دروغ بر هیمنه حکومت اشک می‌ریزند می‌گوییم که از چه هیمنه‌ای سخن می‌گویند؟ در حلی که نیرو‌های خارجی در کشور جولان می‌دهند و حریم هوایی به صورت کامل نقض می‌شود».

این مسئول عراقی ادامه داد: «جنگنده‌های آمریکایی و اسرائیلی در آسمان بغداد جولان می‌دهند و فرزندان غیور عراق را هدف قرار می‌دهند، به شهادت می‌رسانند و زخمی می‌کنند. در صدر این افراد، فرماندهان پیروزی در برابر تروریسم داعشی یعنی دو شهید بزرگوار حاج [قاسم]سلیمانی و [ابو مهدی]المهندس قرار دارند».

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ما کسانی هستیم که برای بازگرداندن قدرت حکومت و حفظ نهاد‌های آن، هزاران شهید دادیم و همچنان می‌دهیم. خون ما خشک نشده است و نمی‌پذیریم آن را فدای منافع و مطامع کنند. از مطالبه خود برای خروج همه نیرو‌های خارجی از عراق عقب‌نشینی نخواهیم کرد».

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار