معاون وزیر بهداشت یمن:

قطعی برق در بیمارستان‌های یمن جان بیش از ۱۰۰۰ بیمار را تهدید می‌کند

«علی جحاف» گفت: ما صدها بیمارستان داریم که به سوخت وابسته هستند و طی چند روز آینده چه بسا تعطیل و به مرکز اورژانس اولیه تبدیل شوند که در دقایق اولیه قطعی برق در برخی از بیمارستان‌ها، دستکم هزار فوتی از کوچک و بزرگ ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ - 30June 2020

قطعی برق در بیمارستان‌های یمن جان بیش از ۱۰۰۰ بیمار را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پیامدهای ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی موجب شد تا امروز (سه‌شنبه) نشستی در صنعاء در این زمینه برگزار شود.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «علی جحاف» معاون وزیر بهداشت یمن در این نشست اظهار داشت: ما صدها بیمارستان داریم که به سوخت وابسته هستند و طی چند روز آینده چه بسا تعطیل شوند و به مرکز اورژانس اولیه تبدیل شوند که در دقایق اولیه قطعی برق در برخی از بیمارستان‌ها، دستکم هزار فوتی از کوچک و بزرگ ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: نیاز ما به اکسیژن در سایه این بیماری همه‌گیر (کرونا) بیشتر شده و ائتلاف ما را وارد موجی از بحران کرده که منجر به بسته شدن کارخانه‌های تولید اکسیژن شده است. در مراکز دیالیز ما، سه هزار و ۵۰۰ بیمار وابسته به دیالیز هستند و در صورتی که دستگاه‌های دیالیز در نتیجه نبود سوخت طی روزهای آینده خاموش شود، این بیماران خواهند مرد.

«حسین مقبولی» معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی نیز سازمان ملل را مسؤول کامل فاجعه محیط زیستی و بهداشتی به خاطر محاصره و توقیف کشتی‌ها دانست.  

وی افزود: بیمارستان‌ها تعطیل و ایستگاه‌های برق خاموش خواهند شد و ما در برابر فاجعه‌ای واقعی به دلیل محاصره ظالمانه و توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی هستیم.

«عبدالسلام الحکیمی» معاون وزارت آبرسانی دولت نجات ملی هم اعلام کرد که در نتیجه نبود مشتقات نفتی و سوخت، بیش از هشت میلیون نفر خسارت خواهند دید و حدود ۲۳ هزار پروژه آبرسانی متوقف خواهند شد.

با اینکه کشتی‌های حامل مشتقات نفتی مجوز سازمان ملل برای ورود به بندر «الحدیده» را دارند و بازرسی‌های لازم از آن‌جا انجام شده است، ائتلاف سعودی در راستای اعمال فشار بر صنعاء، اجازه ورود آن‌ها را به الحدیده نمی‌دهد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها