ماس: به دلیل شیوه کرونا اوضاع انسانی در سوریه وخیم‌ شده است.

وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در آلمان گفت که شیوع این ویروس اوضاع انسانی در سوریه را وخیم کرده است.
کد خبر: ۴۰۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ - 30June 2020

ماس: به دلیل شیوه کرونا اوضاع انسانی در سوریه وخیم‌ شده است.به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه گفت که در پی شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه، اوضاع در این کشور رو به وخامت گذاشته است.

وی که در جریان کنفرانس مجازی در بروکسل صحبت می‌کرد، گفت که شیوع کرونا باعث وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در سوریه شده است.

وزیر خارجه آلمان گفت که جهان امروز می‌تواند ثابت کند که ملت سوریه را فراموش نکرده و از آن چیزی که در این کشور می‌گذارد بی‌تفاوت عبور نخواهد کرد.

ماس بر ضرورت توقف درگیری‌ها در سوریه تاکید کرد و گفت که روند سیاسی که سازمان ملل در سوریه به پیش می‌برد تنها فرصت برای حفظ ثبات دائمی در این کشور است.

وی گفت که کشورش 1.584 میلیارد دلار برای کاهش فشارها بر سوریه و کشورهای همسایه اختصاص داده است.

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه نزد سازمان ملل امروز تاکید کرد که کشورهایی که خود را به قوانین بین المللی و حفظ صلح و امنیت بین المللی متعهد می‌دانند، باید به سیاسی‌سازی موضوع انسانی در سوریه پایان دهند و ضمن حمایت از تلاش‌های سوریه در زمینه‌های توسعه و حقوق بشر، شروط سیاسی و دیکته‌هایی را که برخی کشورها برای مانع تراشی در مسیر آبادسازی و بازگشت آوارگان وضع می‌کنند، رد کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها