سر زد از هوای ایران، باز «نسیم افغانی»+ نماهنگ

با تشییع و خاکسپاری پیکر شهید افغانستانی دفاع مقدس «نسیم افغانی» در حرم رضوی، نماهنگی در تجلیل از حماسه افغانستانی‌ها در دفاع مقدس و دفاع از حرم منتشر شد.
کد خبر: ۴۰۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ - 01July 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نماهنگ «نسیم دوستی» به مناسبت تشییع و تدفین پیکر شهید افغانستانی «نسیم افغانی» در حرم رضوی ساخته و منتشر شد.

سرزد از هوای ایران، باز «نسیم افغانی» + نماهنگ

این نماهنگ به سفارش بسیج صداوسیمای خراسان رضوی و با صدای «ایمان حیدری» و شعری از «جعفر شریفی» تنظیم «پویان اعتصام»، تدوین «سپهر اخباری» و تهیه‌کنندگی «مبین شریعتمداری» از صداوسیمای خراسان رضوی تهیه شده است که اشاره‌ای به حماسه‌آفرینی رزمندگان افغانستانی در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم دارد.

بسیجی شهید «نسیم افغانی» فرزند «میرزامحمد» متولد سال ۱۳۳۰ شمسی در هزاره افغانستان، دارای پلاک هویت به شماره CJ ۵۱۹۳۹۶ جمعی گردان «سیف‌الله» گروهان سوم از تیپ جوادالائمه (ع) لشکر ۵ نصر بود که فرماندهی این گردان را شهید «جواد آخوندی» بر عهده داشته است. رسته این مجاهد افغانستانی دفاع مقدس آرپی‌جی‌زن بوده است.

این شهید چندی پیش در جریان تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در منطقه عملیاتی والفجر ۱ کشف و شناسایی شد. پس از درخواست کمیته برای یافتن اطلاعاتی از خانواده وی مشخص شد خانواده شهید در جریان بمباران شوروی در کشور افغانستان به شهادت رسیده‌اند، از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور دادند تا پیکر این شهید در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار