راه شهیدان تنها راهی است که ما را به پیروزی می رساند

شهید «محمدکاظم میرزائی مهرجردی» در فرازی از وصیت نامه خود آورده است: «راه شهیدان را ادامه دهید، زیرا این تنها راهی است که ما را به پیروزی می‌رساند.»
کد خبر: ۴۰۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ - 01July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهیدان «محمدحسین گرگی‌حسینی»، «حسن شیخ‌راستی»، «محمدرضا دهقانی فیروزآبادی» و «محمدکاظم میرزایی‌مهرجردی» شهدایی از استان یزد هستند که در یازدهمین روز از تیر به خیل کاروان شهیدان پیوستند.

شهید «محمد حسین گرگی حسینی»

آسمانی‌های یازدهم تیرماه در یزد

محمدحسین گرگی حسینی در دهم اردیبهشت 1347، در روستای حسینی از توابع شهرستان تفت به دنیا آمد. پدرش حاجی­علی، كشاورز بود و مادرش صغری نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. او نیز كشاورز بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یازدهم تیر 1367، با سمت آرپی‌جی‌زن در شلمچه بر اثر اصابت تركش به سر، گردن، سینه و پا، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

 

 شهید «حسن شیخ راستی»

آسمانی‌های یازدهم تیرماه در یزد

 

حسن شیخ راستی در دوم مهر 1346، در روستای سخوید از توابع شهرستان تفت به دنیا آمد. پدرش اكبر، كشاورزی می‌كرد و مادرش نصرت نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یازدهم تیر 1365، با سمت آرپی‌جی‌زن در فكه بر اثر اصابت تركش به شهادت رسید. مزار وی در امامزاده زادگاهش واقع است.

 شهید «محمدرضا دهقانی فیروزآبادی»

محمدرضا دهقانی فیروزآبادی در سی­ام شهریور 1349 در محله فیروزآباد از توابع شهرستان میبد به دنیا آمد. پدرش احمد، كارگر بود و مادرش زبیده نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه و سرایدار بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. یازدهم تیر 1367، با سمت تك‌تیرانداز در شلمچه بر اثر اصابت تركش به سر و سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

شهید «محمدکاظم میرزائی مهرجردی»

آسمانی‌های یازدهم تیرماه در یزد

محمدکاظم میرزایی مهرجردی در شانزدهم خرداد 1347 در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش اكبر، نانوا بود و مادرش كلثوم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. تودوزی خودرو بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یازدهم تیر 1367 با سمت آرپی‌جی‌زن در شلمچه بر اثر اصابت تركش به سر شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت نامه شهید:

خواهران با پاسداران از عفت و حجاب خود مشوق حضور عزیزان در جبهه باشید.

راه شهیدان را ادامه دهید زیرا این تنها راهی است که ما را به پیروزی می رساند.

شهید «رضا زینلی ده جمالی»

آسمانی‌های یازدهم تیرماه در یزد

شهید رضا زینلی ده جمالی در چهاردهم بهمن 1349، در شهرستان یزد چشم به جهان گشود. پدرش حجی حسن كارگر كارخانه بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. در تعمیرگاه خودرو كار می‌كرد. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یازدهم تیر 1367، با سمت آرپی‌جی‌زن در شلمچه بر اثر اصابت تركش به سر، صورت، دست و پا، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای محله نعیم آباد زادگاهش واقع است.

شهید «حمید باغشاهی»

آسمانی‌های یازدهم تیرماه در یزد

شهید حمید باغشاهی در پانزدهم مرداد 1349، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش علی، راننده وانت بود و مادرش عزت نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. كارگر كارخانه پلاستیک‌سازی بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یازدهم تیر 1367 با سمت تیربارچی در شلمچه بر اثر اصابت تركش به كمر، دست و پا، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها