عضو هیات رئیسه مجلس:

شفافیت آرای نمایندگان موجب افزایش سرمایه اجتماعی می شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می گوید با شفافیت آراء نمایندگان، افزایش سرمایه اجتماعی رقم می خورد.
کد خبر: ۴۰۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ - 01July 2020

شفافیت آرای نمایندگان موجب افزایش سرمایه اجتماعی می شودبه گزارش گروه سایر رسانه‎های دفاع‌پرس، علیرضا سلیمی در گفت‌وگویی، با اشاره به ضرورت شفافیت آراء نمایندگان در مجلس، گفت: مردم به عنوان موکل باید از قضاوت های وکیل خود در موارد حساس مانند پالرمو، برجام، قراردادهای نفتی و حذف کارت سوخت، مطلع باشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: شفاف شدن رای نماینده به طرح ها، لوایح و رای اعتماد به وزرا، باعث افزایش اعتماد مردم به نهاد مجلس و قانونگذاری می شود.

وی بیان داشت: با شفاف شدن رای نماینده، باعث می شود نماینده مجلس برای رای به طرح و لوایح یا اشخاص، مطالعه بیشتری داشته باشد، احساس رای ندهند یا بر اساس نشست و برخواست کسی در مجلس تصمیم گیری نکنند.

این نماینده تاکید داشت: در واقع شفافیت آراء باعث عمق بخشی به قانون گذاری می شود و انتظار داریم با کلید خوردن شفافیت در قوه مقننه، این موضوع در سایر نهادها نیز آغاز شود و به دنبال آن فساد در کشور ریشه کن می شود.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با تاکید براینکه شفافیت آراء به افزایش اعتماد مردم به مجلس کمک می کند، عنوان کرد: در صورت نهایی شدن این طرح و اجرا آن دیگر مردم نگران پشت پرده امورات کشور و مجلس نخواهند بود، در واقع این طرح منجر به افزایش اعتماد به نهاد مجلس و افزایش سرمایه اجتماعی در کشور می شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها