چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

مروری بر زندگی‌نامه شهدای زن استان یزد

شهیدان «ثریا تشکیلی»، «صغری جعفری نجف آبادی»، «ربابه همتی»، «عصمت هوشیارکوشکوئی» شهدایی از استان یزد هستند، که هم‌قدم با دلیرمردان یزدی در جبهه های نبرد حق علیه باطل، از خون خود گذشتند و آسمانی شدند.
کد خبر: ۴۰۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ - 02July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهیدان «ثریا تشکیلی»، «صغری جعفری نجف آبادی»، «ربابه همتی»، «عصمت هوشیارکوشکوئی» شهدایی از استان یزد هستند که هم‌قدم با دلیرمردان یزدی در جبهه های نبرد حق علیه باطل، از خون خود گذشتند و آسمانی شدند.

شهیده «ثریا تشکیلی»

مروری بر زندگی‌نامه شهدای زن استان یزد

شهید ثریا تشکیلی در بیست و یکم بهمن 1309، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش حسین و مادرش زمزم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. خانه‌دار بود. سال 1329 ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. یازدهم تیر 1361، در بمب‌گذاری مسجد ملااسماعیل زادگاهش توسط گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین همان شهرستان به خاک سپردند.

شهیده «صغری جعفری نجف آبادی»

مروری بر زندگی‌نامه شهدای زن استان یزد

شهید صغری جعفری نجف آبادی درنهم اردیبهشت 1295، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش حسین و مادرش فاطمه نام داشت. سواد قرآنی داشت. قرآن درس می داد. سال 1310 ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و یک دختر شد. یازدهم تیر 1361، در مسجد ملا اسماعیل زادگاهش در بمب گذاری منافقین بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای روستای نجف آباد تابعه زادگاهش واقع است. او را ملا نیز می نامیدند.

شهیده «ربابه همتی»

مروری بر زندگی‌نامه شهدای زن استان یزد

شهید ربابه همتی در اول آبان 1322، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورزی می‌کرد و مادرش فاطمه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. خانه‌دار بود. سال 1341 ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. یازدهم تیر 1361، در مسجد ملااسماعیل زادگاهش بر اثر انفجار نارنجک گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) خیرآباد زادگاهش به خاک سپردند.

شهیده «عصمت هوشیارکوشکوئی»

مروری بر زندگی‌نامه شهدای زن استان یزد

شهید عصمت هوشیارکوشکوئی درکم دی 1319، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمدعلی، کارگری می‌کرد و مادرش بی‌بی رباب نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. خانه‌دار بود. سال 1334 ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و یک دختر شد. یازدهم تیر 1361، در بمب گذاری و انفجار نارنجک مسجدملااسماعیل زادگاهش توسط گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین همان شهرستان به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها