مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد خبر داد؛

برگزاری طرح تابستانه فهما در یزد برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان

حجت‌الاسلام «مظفر سالاری» گفت: در برنامه تابستانه فهما توجه ویژه به بحث اوقات فراغت مد نظر قرار گرفته و هر استان می‌تواند در این قالب فعالیت کند.
کد خبر: ۴۰۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 02July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «مظفر سالاری» با اشاره به برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان اظهار داشت: در فاز دوم طرح ملی «فهما» که تابستان امسال برگزار می‌شود، سه شبستان با عناوین فرهنگ، هنر و نوآوری در نظر گرفته شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد ادامه داد: ذیل هر کدام از این سه شبستان چند رواق تعریف شده است. رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی، دانش در زیر مجموعه شبستان فرهنگ، رواق‌های سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج در زیر مجموعه شبستان هنر و دو رواق کارآفرینی و فناوری در زیر مجموعه شبستان نوآوری تعریف شده است.

وی اظهار کرد: در برنامه تابستانه فهما توجه ویژه به بحث اوقات فراغت مد نظر قرار گرفته و هر استان با توجه به ظرفیت‌ها و نیاز‌های بومی خود می‌تواند در قالب این طرح فعالیت کند.

سالاری ابراز داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، همایش، مسابقه، جشنواره، کارگاه و حلقه چه به صورت مجازی و چه به صورت حقیقی در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت سرود در استان یزد بسیار خوب است و با تلاش‌هایی که توسط بسیج و کانون مساجد صورت گرفته اکنون حدود هشتاد گروه سرود در استان فعالیت دارند.

وی گفت: علاوه بر موارد عنوان شده با توجه به اینکه کانون‌های ما اکنون در تولید نماهنگ و کلیپ توانمند هستند در زمینه نمایش و فیلم نیز کلاس و کارگاه خواهیم داشت و کانون‌ها می‌توانند در این زمینه تولید اثر داشته باشند. البته برای اینکه موازی کاری انجام نشود در این حوزه از ظرفیت‌های بسیج نیز استفاده می‌کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد اعلام کرد: در زمینه هنر‌های تجسمی کارگاه، نمایشگاه و فروشگاه در نظر گرفته شده است. در این زمینه مایل هستیم که استارت آپ‌هایی شکل گرفته و شاهد کارآفرینی خلاق باشیم لذا از ایده‌هایی که در حوزه کارآفرینی باشد استقبال کرده و برایشان فروشگاه نیز در نظر گرفته ایم تا بتوانند محصولات خود را به صورت مجازی و یا حقیقی به فروش برسانند.

سالاری تاکید کرد: رواق قلم زیر نظر بنده فعالیت کرده و وبینار نویسندگی، کلاس و کارگاه‌های نویسندگی خواهیم داشت و احتمال می‌دهیم بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر در سطح کشور از این کلاس استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: البته تلاش ما این است که برنامه‌های اوقات فراغت همراه با بازی و تفریح باشد. یعنی حتی در فضای مجازی هم این امکان را فراهم کنیم و با توجه به شیوع بیماری کرونا تا جایی که بتوانیم مجوز برگزاری کلاس حقیقی و برگزاری اردو را نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار