حقوق بشر ادعایی آمریکا پوششی برای جنایت‌ است/ حمایت داعش بخشی از عدم صداقت آنهاست

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس توسط آمریکا گفت: حقوق بشر ادعایی ایالات متحده پوشش جنایت‌هایشان است.
کد خبر: ۴۰۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ - 02July 2020

حقوق بشر ادعایی آمریکا پوششی برای جنایت‌ است/ حمایت داعش بخشی از عدم صداقت آنهاستبه گزارش گروه سایر رسانه‎های دفاع‌پرس، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی، درباره حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: در غرب یکسری مفاهیم وجد دارد و آنها این مفاهیم را به کار می‌گیرند که ارزش همگانی داشته و دارد ولی در عمل به نحوی عمل می‌شود که کاملا مغایر با این مفاهیم است و رفتارهای اصلی غرب را پشت این مفاهیم که حامل ارزش‌های عمومی مخفی نگه داشته‌اند و از آن مفاهیم به عنوان یک پوشش استفاده کرده‌اند.

حقوق بشر آمریکایی اعتباری برای غرب نگذاشته

وی با تاکید بر اینکه این مفاهیم حقوق بشر نیست ولی یکی از مهمترین‌ها محسوب می‌شود افزود: ‌مهفوم آزادی، دموکراسی و... هم از دیگر مفاهیمی است که آمریکایی‌ها از آن زیاد استفاده می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:‌در موضوع حقوق بشر کافی است که ما رفتار غرب را با مردم خودشان و در بسیاری مقاطع بررسی کرده و همچنین رفتار آنها را با کشورها و مردم کشورهایی که به هر نحو نمی‌خواستند زیر بار زورگویی‌های غرب و زیاده خواهی دنیای غرب و به ویژه آمریکایی‌ها بروند.

فضائلی گفت:‌وقتی ما این رفتارها را در کشورهای مختلف مانند آمریکای لاتین و غرب آسیا و در جمهوری اسلامی ملاحظه می‌کنیم متوجه می‌شویم این مفاهیم خیلی محل اعتبار برای غرب نبوده و کاملا عکس آن را عمل کرده‌اند که یکی از موارد بارز آن موضوع حقوق بشر و هفته حقوق بشر آمریکایی در کشور ما است.

انتقاد از عدم عذرخواهی آمریکایی‌ها بعد از ساقط کردن هواپیمای ایران

وی افزود:‌ امروز سالگرد ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس توسط آمریکایی‌هاست که حدود 300 نفر زن و مرد، پیر در یک هواپیما و با موشک آمریکایی ساقط شدند؛ نه تنها آمریکایی‌ها عذرخواهی نکردند بلکه به فرمانده آن ناو که این اقدام جنایتکارانه را انجام داده بود مدال داده و از او تقدیر و تشکر کردند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ساقط کردن هواپیمای مسافربر ایرانی یکی از جنایاتی که آمریکایی‌ها علیه ملت ایران انجام دادند و این در حالی است که پیش از این منافقین که 17 هزار ترور و جنایت در کارنامه ننگ آنها به ثبت رسیده است و مردم عادی، سبزی فروش، نانوا و راننده را به شهادت رساندند. ضمن اینکه شهادت مسئولین تراز اول کشور و شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور در مجموع رئیس قوه قضائیه، رئیس‌جمهور، را به شهادت رساندند.

حمایت آمریکا از منافقین و داعش بخشی از عدم صداقت غرب است

فضائلی گفت:‌منافقینی که این همه پرونده سیاه داشته وحجم زیادی جنایت کردند و همه دنیا می‌دانند این گروهک چه میزان خبیث و جنایتکار کرده و در واقع آنها داعشی‌های دهه 60 هستند اما آنها از سوی آمریکایی‌ها حمایت می‌شوند.

وی افزود: جنایت منافقین دقیقا شبیه جنایت داعشی‌هاست چرا که حامی هر دو این گروهک تروریستی یکسان بوده و آمریکا از آنها پشتیبانی می‌کند؛ گروهک تروریستی منافقین تحت حمایت غرب است و از لیست گروهک‌های تروریستی خارج شده است. ضمن اینکه مقر آنها هم در فرانسه است و میتینگ برگزار کرده و جنایت‌هایشان را برنامه‌ریزی می‌کند. که این اقدامات نشان دهنده عدم صداقت غرب و در راس آنها آمریکایی‌هاست.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ‌سردمداران ایالات متحده آمریکا نمی‌توانند محلی برای همکاری و اعتماد برای کشوری مثل جمهوری اسلامی باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها