بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز حقوق بشر آمریکایی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۰۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ - 03July 2020

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از خرم آباد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز حمله ناجوانمردانه آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران که به «روز حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ بسیاری ازنقشه‌های شوم دولت‌های استکباری به خصوص آمریکای جنایتکار را در خصوص این سرزمین زرخیز و حتی کشور‌های منطقه، نقش برآب کرد. آنان که تاب تحمل به ثمررسیدن بزرگترین انقلاب قرن معاصر را نداشتند، در همان ماه‌ها و سال‌های آغازین رویش انقلاب اسلامی با توطئه‌هایی مانند تفرقه افکنی بین قومیت‌ها، ترور شخصیت‌های موثر انقلابی و تحریم‌های ظالمانه، قصد ضربه زدن به این ملت و این نظام مقدس را داشتند.

نامگذاری سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، به روز حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای بازنمایی جنایات هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا در طی سالیان متمادی بر ضد ملت ایران و ملت‌های مظلوم جهان است.

حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری «ایرباس» جمهوری اسلامی در ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ در شرایطی که رزمندگان اسلام تحت فرماندهی و راهبری حضرت امام خمینی (ره)، به موفقیت‌های چشمگیری در میادین نبرد حق علیه باطل رسیده بودند، نشان از خشم سردمداران بی‌خرد کاخ سفید از این پیروزی‌ها داشت و این حادثه ثابت کرد که دولت آمریکا برای اهداف و تامین منافع شیطانی خود دست به هر جنایتی می‌زند.

حافظه تاریخی ملت ایران هیچکدام از جنایات وحشیانه مدعیان دروغین حقوق بشر بر علیه خود و سایر ملت‌های آزده دنیا فراموش نخواهد کرد و آمران و عاملان فاجعه حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را مدعیان بی‌منطقی می‌داند که در پوشش حمایت از حقوق بشر و دفاع از ملت‌ها مرتکب جنایت می‌شوند، در حالی که باید پاسخگوی رفتار‌های ضدبشری خود باشند.

در پایان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از همه مجامع بین المللی و نهاد‌های مدعی دفاع از آزادی و دموکراسی و ملت‌های آزاده و آزادیخواه دنیا می‌خواهد، در محکومیت تجاوز آشکار و ضد انسانی جبهه ظلم و جنایت به سرکردگی آمریکا که امروز اقدامات نژاد پرستانه‌اش بیش از پیش رخ نموده است، فریاد اعتراض و محکومیت سردهند و خواستار محاکمه و مجازات جنایتکارانی شوند که قصد دارند با سیاست‌ها و اقدامات استکباری و دخالت‌های آشکار در امور کشور‌ها جامعه بشری را در زنجیره سیطره شیطانی خود قرار دهند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار