آخرین آمار کشتگان کرونا در کشور اعلام شد

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۴ نفر بر اثر کرونا جان باختند.
کد خبر: ۴۰۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ - 03July 2020

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سیماسادات‌ لاری» در تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور اظهار داشت: از دیروز تا امروز (جمعه) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۹۶ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. البته ۳۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی تاکنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

گفتنی است آمار مبتلایان کووید ۱۹ در دنیا از ۱۱ میلیون نفر فراتر رفت که بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، ۶۰ درصد از مبتلایان مربوط به یک ماه اخیر بوده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها