بغداد: در پی دستیابی به راهکار سیاسی برای توقف عملیات ترکیه هستیم

سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که بغداد در تلاش است تا برای توقف عملیات خصمانه ترکیه، از شورای امنیت کمک بگیرد.
کد خبر: ۴۰۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ - 03July 2020

بغداد: در پی دستیابی به راهکار سیاسی برای توقف عملیات ترکیه هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه عراق امروز جمعه خبر داد که در پی دستیابی به یک راهکار سیاسی با ترکیه برای توقف عملیات این کشور در شمال عراق است.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در جمع خبرنگاران گفت که «عراق در تلاش است تا با ترکیه بر سر توقف عملیات نظامی یکجانبه خود در اراضی عراق، به یک راهکار سیاسی دست پیدا کند».

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از الصحاف گزارش داد که عراق در تلاش است تا برای توقف «عملیات خصمانه ترکیه»، از شورای امنیت کمک بگیرد.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق هم در این زمینه گفت: «ترکیه در عملیاتهای اخیر خود در مناطق شمالی، با عراق مشورت نکرده است».

الخفاجی با تأکید بر اینکه ترکیه و عراق در این زمینه باید با هم هماهنگ باشد، تصریح کرد: «اقدام انفرادی غیر قابل قبول است... و گزینه نظامی در برخورد با چنین تجاوزاتی مسئله‌ای است که بر عهده شخص مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح است».

منابع محلی هم ظهر امروز خبر دادند که چند جنگنده ترکیه کوه «لینکی» در ناحیه «دیرلوک» و همچنین کوه «کوره جاری» در ناحیه «شیلادزی» از توابع استان «دهوک» در شمال عراق را بمباران کردند.

ترکیه از سه هفته پیش دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق از سر گرفته که با اعتراض شدید دولت بغداد روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها