دلنوشته/ عصمت دهقانی

خطه لرستان زیر سایه خورشید خراسان

بار دیگر خدام حرم ثامن الحجج (ع) با حضور سبزشان در دیار لاله های واژگون، دیار شهید محمدبروجردی، شهید شاهمرادنقدی ،شهید نعمت الله سعیدی، شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی و هزاران شهید دیگر، حال و هوای دل‌های‌ بی‌قرارمان‌مان را آسمانی کردند تا از تاثیرات معنوی حضور کاروان زیر سایه خورشید در این خطه بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۴۰۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ - 03July 2020

حضور کاروان زیر سایه خورشید در لرستان

گروه استان‌های دفاع‌پرس- عصمت دهقانی؛ دهه کرامت که از راه می‌رسد حال و هوای گوشه گوشه این سرزمین، معطر به عطر یار می‌شود. کرم امام رئوف امسال نیز شامل حال مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت لرستان شد و این خطه، زیر سایه خورشید خراسان قرار گرفت.

بار دیگر خدام حرم ثامن الحجج (ع) با حضور سبزشان در دیار لاله های واژگون، دیار شهید محمدبروجردی، شهید شاهمرادنقدی ،شهید نعمت الله سعیدی، شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی  و هزاران شهید دیگر، حال و هوای دل‌های‌ بی‌قرارمان‌مان را آسمانی کردند تا از تاثیرات معنوی حضور کاروان زیر سایه خورشید در این خطه بهره‌مند شویم.

امام رضا (ع) دارای ویژگی‌های برجسته رفتاری و اخلاقی بودند که الگو پذیری از این امام بزرگوار می‌تواند تاثیرات شگرفی در سبک زندگی ما و روابط فردی و اجتماعی‌مان داشته باشد. دفاع از ولایت، احترام به مستضعفان و بی‌اعتنایی به مستکبران،  دفاع از مبانی و اصول اسلام، پرهیزگاری و تقوا، صبر و مقاومت، عشق به عبادت و شب زنده داری از جمله ویژگی‌های این  هشتمین پیشوای شیعیان بود.

همزمان با اولین روز دهه پر برکت کرامت مردم شهید پرور شهرالیگودرز میزبان کاروان زیر سایه خورشید بودند تا اینکه  شهرهای خرم آباد، دورود، سلسله و بروجرد، یکی پس از دیگری سنگ فرش خیابان‌های‌شان  افتخار میزبانی خادمین حرم رضوی را از آن خود کردند.  

حضور در گلزار شهدا، غبار روبی و عطر افشانی قبور شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا جز اولین برنامه‌های کاروان حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی بود.  عیادت از بیماران، مرهمی بود بر دل‌های رنجور و غم دیده‌ای که چشم امیدشان به کرم امام مهربانی‌ها است.

امسال شیوع بیماری کرونا ریه‌های خیلی‌ها را رنجور کرد و نفس‌های بی‌شماری را  از نفس انداخت. همین امر بر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید، سایه افکند. تقدیر از کادر درمان شهرها، این مدافعان سلامت که ماه‌هاست برای درمان درد بیماران کرونایی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید بود که بگویند اگر امسال خیلی‌ها از شما سفر به مشهد مقدس را لغو کردید تا سفیران سلامتی باشید که فرشته وار بر بالین بیمارانی که نفس‌های‌شان به شماره افتاده است، حاضر شوید و رخت عافیت بر تن آنها بپوشانید، از همین جا می‌توانید عشق و ارادت خالصانه خود را به شمس الشموس، امام رئوف نشان دهید و دل‌های مشتاقتان را به گوشه پرچم متبرک حرم رضوی گره‌ی عاشقانه  بزنید و حاجاتتان را زمزمه کنان از شاه خراسان بطلبید.

دیدار با خیِرانی که گذشت و ایثار را از مکتب اهل بیت (ع) آموخته‌اند و در این ایام کرونایی کمک حال مردمانی بودند که کرونا باعث شد چرخ زندگی‌شان  به خوبی نچرخد،  از دیگر برنامه‌های خادمان امام رضا(ع) در شهرهای لرستان بود.

سال‌های گذشته با ورود کاروان زیرسایه خورشید دلدادگان امام رئوف از هر گوشه از شهر و روستاهای استان‌مان سعی می‌کردند خود را به بیرق سبز رضا (ع) برسانند تا با استشمام عطر خوش رضوی از راهی دور دل‌شان را به پنجره فولاد رضا (ع) گره بزنند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، این کاروان معنوی برنامه تجمعی  نداشت و خیلی‌ها فقط از قاب تلویزیون نظاره گر حضور سفیران  حرم رضوی بودند و با دیدن پرچم متبرک رضوی بغض گیر کرده در گلویشان ترکید و اشک دیدگانشان بر گونه ها غلطید  و عاجزانه برای برطرف شدن تمامی مشکلات و گرفتاری‌ها و ریشه کنی ویروس کرونا به امام رضا (ع) متوسل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار