نماینده ولی فقیه در گیلان:

سقوط و فروپاشی آمریکا نتیجه بی تدبیری، ظلم و جنایت است

آیت الله رسول فلاحتی گفت: بر سر کار آمدن سردمداران بی تدبیر در آمریکا، این کشور را با تمام ادعاهایش بدهکارترین کشور دنیا و به فروپاشی نزدیکتر کرده است.
کد خبر: ۴۰۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ - 03July 2020

سقوط و فروپاشی آمریکا نتیجه بی تدبیری، ظلم و جنایت استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی رشت، با اشاره به ظلم و ستم دولتمردان امریکا به مردم خودشان اظهار داشت: حضور مدیران بی کفایت در یک قرن گذشته این کشور را به سوی انحطاط و نابودی سوق داده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بی تدبیری دولتمردان رژیم آمریکا به ویژه در مهار ویروس کرونا تصریح کرد: فروپاشی آمریکا روز به روز نزدیک تر می شود زیرا دولت ظالم آمریکا در بحران شیوع ویروس کرونا نه تنها تدبیر نکرد بلکه عقب مانده ترین کشور دنیا محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر سر کار آمدن سردمداران بی تدبیر در آمریکا، این کشور را با تمام ادعاهایش بدهکارترین کشور دنیا و به فروپاشی نزدیک تر کرده است.

امام جمعه رشت در بخشی دیگر از خطبه ها، به سالروز ولادت امام هشتم، امام رضا «علیه السلام» اشاره کرد و افزود: تشریف فرمایی این امام همام و بزرگوار به ایران نتایج مثبت بسیاری به همراه داشت که برکات و ثمرات آن همچنان ادامه دارد.

آیت الله «رسول فلاحتی» با بیان اینکه امام رضا در قلب ملت ایران جا دارد و آحاد مردم عاشق و دلداده این امام رئوف هستنند تاکیدکرد: امام رضا «علیه السلام» با آمدن به ایران و اجرای مناظره های مختلف در حوزه های علمی و دینی، درکنار رفتار، سلوک و منش خود ضمن تقویت شیعه، جایگاه رهبری دینی را نیز تثبیت کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم گیلان در طول تاریخ  به مردمی فهیم، عاقل و والامنش مشهور بوده اند افزود: گیلانی ها از ویژگی های فرهنگی اسلامی و بومی بهره مندند اما نجابت این مردم برخی مواقع بستری برای ورود فرهنگ های بیگانه و سوء استفاده آنان بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نیت های سوء دشمن برابر اخلاق بی آلایش و پاک مردم گیلان متذکر شد: دشمن در تلاش است فرهنگ بومی و دینی مردم گیلان را گرفته و آن را با فرهنگ منحط و بی ریشه جایگزین کند.

امام جمعه رشت به برخی آداب زشت که به جامعه وارد شده اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از بدترین و زشت ترین این آداب سگ گردانی ازسوی برخی افراد است که به فرهنگ تبدیل شده و مردم و خانواده های مسلمان برای مقابله با این مشکل باید قدم برداشته و کمک کنند.

وی غفلت و نادانی را سبب بروز برخی رفتارهای ناهنجار عنوان کرد و افزود: اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تک تک افراد جامعه است و جوانان هیاتی و مذهبی می توانند برای حفظ فرهنگ غنی جامعه گام های موثری بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار