ارتش یمن از حمله «پهپادی گسترده» به داخل خاک عربستان سعودی خبر داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که یگان پهپادی ارتش این کشور اهداف تعیین شده در غرب عربستان سعودی را طی عملیاتی هدف قرار داده است.
کد خبر: ۴۰۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ - 03July 2020

ارتش یمن از حمله «پهپادی گسترده» به داخل خاک عربستان سعودی خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام عملیات پهپادی گسترده علیه عربستان سعودی خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع امروز جمعه طی توییتی نوشت که یگان پهپادی ارتش یمن ظهر امروز جمعه با شمار زیادی از پهپادهای «قاصف ۲ کی» عملیات گسترده‌ای در «خمیس مشیط» و «نجران» عربستان سعودی انجام داده است.

وی گفت که «در این عملیات، اتاق عملیات و برج مراقبت فرودگان نجران، انبار تسلیحات و آشیانه هواپیمای نظامی در پایگاه هوایی ملک خالد خمیس مشیط و اهداف نظامی دیگر مورد حمله پهپادها قرار گرفته است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که اهداف مذکور «با دقت بالا» هدف قرار گرفته است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی امروز جمعه مدعی شد که این ائتلاف «صبح امروز» توانسته چهار پهپاد انتحاری را منهدم کند. این در حالی است که ارتش یمن زمان عملیات را ظهر جمعه اعلام کرده است.

وی همچنین ادعا کرد که سه فروند این پهپاد‌ها در خاک یمن سقوط کرده است و ائتلاف سعودی طبق قوانین بین‌المللی و انسانی در پی حمایت از غیرنظامیان است.

این دومین حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به عمق عربستان سعودی طی دو هفته اخیر بعد از ماه‌ها توقف عملیات پهپادی و موشکی است. ارتش یمن سوم تیر ماه طی عملیات اول، با موشک‌های بالستیک اهداف نظامی در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار داده بود.

به دنبال حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطقی در صنعاء و شمال یمن و اصرار سعودی‌ها بر ادامه محاصره این کشور، وزارت دفاع یمن در دولت نجات ملی گفت که در روز‌های آینده، برای همیشه به زیاده خواهی‌های طرف سعودی و ائتلاف متجاوزش پایان خواهیم داد. مقامات دولت مذکور طی این هفته از آغاز دور جدید «شدیدترین عملیات» تلافی جویانه به خاک امارات و عربستان خبر داده اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها