چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

شهید «محمّد بلباسی»: از اسلام و ولایت فقیه پیروی کنید و مواظب اعمال و گفتار خود باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمد بلباسی» آمده است: از امت حزب الله می‌خواهم که امام را تنها نگذارند و از اسلام و ولایت فقیه پیروی کنند و مواظب اعمال و گفتار خود باشند.
کد خبر: ۴۰۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ - 04July 2020

شهید «محمّد بلباسی»:  از اسلام و ولایت فقیه پیروی کنید و مواظب اعمال و گفتار خود باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس صفحاتی از کتاب زندگی شهید «محمّد بلباسی» از شهدای شهرستان نور را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «محمّد بلباسی» با تولدش در سال 1343، شادی مضاعفی به كانون زندگی «قدیر و سكینه» بخشید. كودكانه‌هایش در «آسور» از توابع فیروزكوه گذشت.

«محمّد» چهار ساله بود كه همراه خانواده، به «نور» مهاجرت كرد. از این‌رو، دوره ابتدائی‌اش را در دبستان «طالقانی» این شهر گذراند. سپس، با طی مقطع راهنمائی در مدرسه «داریوش» سابق نور، تحصیلاتش را تا پایه دوّم متوسطه در رشته حسابداری، در همین شهر ادامه داد.

او كه قرآن را در خردسالی آموخته بود، در عمل به آن كوشا بود. نسبت به انجام فرائض واجب و رعایت فرامین دین، تقید خاصی داشت. در بیان ارادتش به اهل بیت (ع) پدرش می‌گوید: «هر سال در ماه رمضان، افطاردهی می‌کردیم. شب نهم محرّم هم مراسم داشتیم. محمّد در انجام همه این كارها حضور داشت و زحمت زیادی می‌كشید.»

محمد، نوجوان بود که تحت‌تأثیر اندیشه‌های انقلابی برادرش «جواد»، آثار امام خمینی و شهیدان مطهّری و بهشتی را با همراهی او، در شهرهایی چون نور، بهشهر و تنكابن توزیع می‌كرد. علاوه بر آن، او در راهپیمائی‌های ضدّ طاغوت نیز شركت داشت.

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب، محمد از اولین نفراتی بود که جهت بیداری قشر جوان، به فروش کتاب‌های اسلامی مبادرت ورزید.

در سال 1358، در كِسوت بسیجی، به كردستان عزیمت كرد. سپس، در سال‌های 1359 و 1360 به عنوان پاسدار رسمی، از سپاه فیروزكوه، راهی جنوب شد.

قدیر از فرزندش این‌گونه روایت می‌کند: «به خانواده‌های شهدا سر می‌زد و نسبت به آن‌ها رفتار خوبی داشت. حتّی یك روز كه در آمل، 28 شهید را تشییع می‌كردند، محمد رفت بیست نفر را جمع كرد و با آن‌ها، به تك تك خانواده‌­های این شهدا سر زد.»

گفته‌های مادر نیز، درباره محمد، شنیدنی است: «علاقه زیادی برای رفتن به جبهه داشت. بعد از شهادت برادرش می‌گفت: من هم باید مثل او شهید شوم. گفتم: چه کسی از من و پدرت نگهداری کند؟ گفت: خدا شما را نگه می‌دارد. او یک ماه بعد از شهادت برادرش، شهید شد.»

و سرانجام، محمد در پانزدهم بهمن 1361، از سپاه چالوس راهی جبهه موسیان [منطقه عمومی فکه] شده، در آن‌جا به شهادت رسید و هفت روز بعد، با تشییع اهالی نور، در گلستان شهدای «مسجد جامع» این شهر آرام گرفت.

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله امواتا بل احیاء و لکن لا تشعرون. نگوئید آنانکه در راه خدا کشته شدند مردگانند بلکه زندگانند و لیکن در نمی‌یابید. با درود بیکران بر مهدی (عج) منجی عالم بشریت و نائب برحقش امام خمینی و سلام فراوان بر شهیدان راه خدا که با خون خودشان درخت اسلام را آبیاری کردند و برای رسیدن به هدف مقصدشان از هیچ قدرتی خوف و ترس نداشتند.

و درود و سلام بر رزمندگان این منادیان الله وارثان ثارالله که با قدرت ایمان شان بر علیه جنایتکاران و دشمنان تواریخ در حال مبارزه و جنگ می‌باشند. آری این امام و این شهیدان و این رزمندگان سلحشور که همه آنها برای حاکمیت الله و اجرای احکام اسلامی مبارزه و قیام کردند و هر روز که می‌گذرد در قلب امام روشن‌گر و گام‌هایش مستحکم را و شهید در راه خدا پیش‌تر و رزمندگان بر تعداشان افزودند. آری امروز انسان‌های مومن و متقی که در قلب و فکرشان هیچ تزلزلی نیست و برای اسلام خدمت و حرکت می‌کنند و همیشه و همواره با ابرقدرت‌های شرق و غرب در حال مبارزه هستند.

خدایا این انسان‌ها را نیتی پاک و قدرت ایمان و تفکر الهی عطا فرما. هان ای انسان‌های دربند کشیده و استضعاف شده و ای انسان‌های کره زمین بپاخیزید و با همه توان و نیرویتان بر علیه ابرقدرت‌های نبرد و قیام کنید و امیدتان به اسلام و امام باشد بدان که اگر از اسلام و ولایت فقیه پیروی کنی هیچ کس نمی‌تواند حق شما را پایمال و شما را برده خود کند.

خدایا اگر چنین است. وا حسین یا رب سعیدا و توفیقی شهیدا (رسول اکرم) خدایا مرا سید زنده دار و شهید بمیران. ما وارثان کربلا و وارثان حسین (ع) همواره و همیشه در تاریخ می‌خروشیم و می‌جوشیم تا تاریخ مرده و بی‌جان را به خود شائیم و بجوشانیم تا اسلام این مکتب انسان ساز دوباره زنده شود مکتبی که از فریاد مظلومانه علی (ع) و از خون پاک حسین (ع) و از شهدای کربلا تا امروز در جوامع اسلام حاکم بود.

خدایا من عاشق تو هستم ولی تو عاشق نمی‌باشی دنیا را چه می‌خواهم بکنم خدایا به من نیروی ده تا اعمالم صادقانه و با خلوص نیت باشد.

خدایا تو می‌دانی که در طول حیات دنیایی خودم چه زجرها و شکنجه‌های روحی کشیده‌ام تا بتوانم به مهمانی تو بیایم. پس خدایا با این مهمان مظلومت را بپذیر که از زندگیش گذشت و به سوی تو رو آورد. خدایا غرور و کبر که صفت ذائلی می‌باشد از من دور کن خصیصه‌های انسانی و اسلامی را به من عطا به فرما.

خدایا تو می‌دانی که الان 15 سال است که من در انتظار طلبه شدن هستم ولی چرا آن قدرت و توانایی را به من عطا کن تا چه طلبگی عشق می‌ورزم برسم.

خدایا نماز و حیات و مرگم در راه توست بارلها همه حرکات و تلاش‌های من پس تقوا را به من عطا بفرما مرا در جوار رحمت خود سکنی ده.

خدایا بارالها مرا پاسداری از خیل بیکران پاسدارن قرار بده و تا بتوانم همواره و همیشه پاسدار مملکت اسلامی باشیم. خدایا به من عقیده و تفکر عطا به فرما که آنچه تو می‌خواهی و تو دوست داری.

خدایا به من در همه کارها و اعمال نیکم که برای توست یاری و کمکم کن.

خدایا شهادت را نصیب این بنده حقیر و خوار ذلیل کن مرا جزء شهدای کربلا بپذیر. برادران پاسدار و برادران و خواهران حزب الهی خدا و مکتب اسلام امروز احتیاج به حرکت و تلاش و خون شما برادران و خواهران حزب الهی. خدا و مکتب اسلام امروز احتیاج به حرکت و خون شما برادران دارد.

پس حسین گونه و علی وار در میدان نبرد حق علیه باطل شرکت کنید و این مزدوران و ابرقدرتهای جهانخوار را از بین ببرید که این یکی از بزرگترین رسالت و مسئولیت شما می‌باشد.

مادر عزیزم و پدر عزیزم و خواهران و برادران امروز خداوند همه ما را آزمایش می‌کند و اگر جلب رضای خدا خون و مال ندهیم هیچ عذری در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی نداریم زیرا من فقط با خونم می‌توانم رضای خداوند را جلب کنم و شما در شهادتم گریه و زاری نکنید مقاوم و استوار باشید زیرا خداوند در سوره توبه می‌فرماید: «ولنبونکم من الخوف والجوع و نفس من الاموال و لا نفس والثمرات و بشر الصابرین الذین اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الله راجعون» و بدانید من با چشم باز و فکری و عشقی به معشوق به دیدارش می‌!روم و شما دعا کنید که این جان ناقابل را از من بپذیرد و شما خانواده عزیزم و برادران انجمن اسلامی روستا هرگز امام را تنها نگذارید و با منافقین کوردل و منادیان دروغین خلق مبارزه کنید و هر کاری که می‌خواهید انجام بدهید فقط برای رضای خدا باشد.

خواهرانم در شهادتم زینب‌گونه مقاوم باشید و همیشه در خط امام عزیز حرکت کنید و تو ای مادرم و خواهرانم در شهادتم گریه و زاری نکنید و سیاه نپوشید و فکر کنند که شب اول عروسی من است و بدانید که به سوی معشوقم به مهمانی رفتم. و تو برادرم الان که تنها ماندی مسئولیت شما بیشتر شد و تا توان و نیرو داری برای اسلام و امام و این مستضعفان خدمت بکنید و تو برادرم اسلحه خونین مرا (جواد جان من) از زمین بردار و تا پیروزی نهایی اسلام راهمان ادامه بده.

آن کان دین محمد کم یثقم الا یقتلی فیا سیوف حذینی.

اگر دین (مکتب) رسول الله (ص) جز با گشتن من پابرجا نمی‌ماند پس ای شمشیرها مرا در برگیرند آن صلواتی و نسکی و محیاتی و قمائی لله رب العالمین.

همانا نماز من و پرستیدن من و زندگیم و مرگم برای پروردگار جهانیان است. از امت حزب الله می‌خواهم که امام را تنها نگذارند و از اسلام و ولایت فقیه پیروی کنند و مواظب اعمال و گفتار خود باشند. ای عزیزان در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی همه باید فردا حساب پس بدهیم پس نیت‌مان را خالص کنید و همچنان استقامت کنید در برابر تمام مشکلات و سختی‌ها پشتیبان دولت و روحانیت مبارز پیرو خط امام باشید.

و شما خواهرانم زینب‌وار در مقابل شهادت برادرتان مستحکم و پایدار باشید و همیشه در سنگر اسلام برای خدا کار کنید هرگز لحظه ای غفلت نکنید. از برادران انجمن اسلامی روستا می‌خواهم این رسالت انبیاء تا نابودی جهانخوران و دشمنان تاریخ تا پیروزی اسلام انجام دهید به نحو احسن و سعی کنید که خطوط‌های انحرافی و تفکرهای غیر اسلامی در انجمن نفوذ نکند به امام بزرگوار سلام برسانید و بگوئید این پاسدار کوچک اسلام سعادت آنرا نداشت که حتی برای یکبار شما را ببیند.

خدایا من شهید شدم اما امام عزیز و بزرگوار را برای یکبار هم ندیدم. آخرین کلام جند الله، معبودم الله، کتابم کلام الله، هادیم رسول الله، امامم بقیه الله، راجعم سبیل الله، بر زبانم ذکر الله، در نهانم حب لله، حزبم الله، رهبرم روح الله.

والسلام

انتهای پیام/                                                                                                                

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار