مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «وحید رجبعلی‌پور»

شهید «وحید رجبعلی‌پور» پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با وجود سن کمی که داشت به‌صورت داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و 9 اسفند1362 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۰۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ - 04July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «وحید رجبعلی‌پور» در 22 تیرماه 1345 در شهرستان مرند و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پس از آغاز جنگ تحمیلی، وی با وجود سن کمی که داشت به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در تاریخ 9 اسفندماه 1362 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «وحید رجبعلی‌پور» در 22 تیرماه 1345 در شهرستان مرند و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. از کودکی نوری الهی در صورت داشت و به انجام دستورات دینی اهمیت می‌داد. از 7 سالگی هر جا که مراسم عزاداری برگزار می‌شد برای اینکه جلب توجه نکند کتاب قرآن را زیر لباس خود پنهان می‌کرد و به طور مستمر در این مراسم‌ها شرکت می‌کرد. سوال‌های بسیار عجیبی از خانواده می‌پرسید به طوری که برای پاسخ گفتن به این سوال‌ها، خانواده دچار مشکل می‌شد.

او از سن 15 سالگی در مسجد محله تدریس قرآن کریم را شروع کرد، فعالیت وی به اندازه‌ای زیاد بود که بعد از شهادت، نام پایگاه مقاومت محل را به نام او نام‌گذاری کردند.

وی، غذا به اندازه کافی نمی‌خورد و می‌گفت بچه‌هایی هستند که در شرایط سختی به سر می‌برند با اگر زمانی فرصت می‌کرد که در خانه بخوابد در رخت‌خواب نمی‌خوابید. اغلب اوقات در مسجد محله نگهبانی می‌داد. لباس تازه نمی‌خرید و پول آن را به خانواده‌های فقیر می‌داد بدون اینکه کسی متوجه آن شود.

نماز شبش اصلا فراموش نمی‌شد. هر زمان هم از مسجد وسیله یا کالایی می‌دادند اصلا قبول نمی‌کرد و اگر هم می‌گرفت به خانواده‌های فقیر می‌داد.

بالاخره عشق او به جهاد و شهادت و رسیدن به معشوق او را به سوی جبهه کشاند. یکی از روزها بعد از صرف صبحانه به مسجد رفت و هنگام شب برنگشت و وقتی یکی از اعضای خانواده به دنبالش به مسجد رفت، مشخص شد که به جبهه رفته است و بعد از 20 روز نامه‌ای به دست خانواده رسید که نوشته بود به مرخصی خواهد آمد ولی بعد از 15 روز قبل از آن‌که به مرخصی بیاید در منطقه عملیاتی خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار