دفاع‌پرس به مناسبت سالگرد ربوده شدن سردار متوسلیان و حواشی فضای مجازی گزارش می‌دهد؛

ماهی گرفتن برخی سیاسیون از آب گل‌آلود ربوده شدن حاج احمد

متاسفانه اظهارنظر‌های شخصی درباره ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و همراهانش از سوی برخی شخصیت‌ها و سیاسیون مختلف باعث ایجاد تبعات تلخ و بعضا جبران‌ناپذیری برای خانواده‌های چشم‌انتظار این عزیزان شده است و اینگونه به ذهن متبادر می‌شود که اراده‌ای جدی برای حل و فصل و درمان این زخم کهنه وجود ندارد.
کد خبر: ۴۰۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ - 04July 2020

مطالبه مردم از موضوع ربوده شدن حاج احمد متوسلیان چیست؟ / دردی سخت‌تر از درد انتظار برای خانواده شهیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بحث زنده بودن یا شهادت حاج احمد متوسلیان و همراهانش، دیگر به یک رسم تبدیل شده تا هر سال در سالروز ربوده شدنشان به نُقل محافل تبدیل شود.

اتفاقی که باید در طول سال‌های ناپدید شدن حاج احمد متوسلیان و یارانش پیگیری شود در این ایام به نحوی بازگو می‌شود که به جای باز کردن گره‌ای از افکار عمومی بیشتر به محکم کردن گره‌های قبلی می‌انجامد. امسال نیز با فرا رسیدن سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و سه دیپلمات ایرانی به دست نیرو‌های فالانژ وابسته به رژیم صهیونیستی در لبنان، رخ داد و دستنوشته یکی از مسوولین فرهنگی باعث شد بحث‌های گذشته در زنده یا شهید شدن حاج احمد داغ شود.

همین چند روز پیش بود که همسر یکی از شهدای مدافع حرم با انتشار پستی در اینستاگرام از واکنش‌ها به خبر بازگشت پیکر‌های شهدا و اطلاع‌رسانی‌های نادقیق بر اساس شایعه گلایه کرده بود که هر بار خانواده شهدای مفقودالاثر مدافع حرم با انتشار این شایعات نگرانی و انتظار در دلشان قوت می‎گیرد و تا روز رسیدن خبر دقیق با ذهنشان این سوال مشغول می‌شود که «آیا شهید تازه تفحص‌شده شهید ماست؟» این اخبار و شایعات انتظار سخت خانواده‌های شهدا را سخت‌تر کرده و هر بار ذهن خسته و دردکشیده آنان را با صد‌ها سوال بی‌پاسخ رو به رو می‌کند.

حال اخبار مربوط به حاج احمد متوسلیان هم نزدیک به ۳۸ سال است که هر ساله غمی بر غم‌های خانواده شهید و دوستان و نزدیکان او می‌گذارد. اظهارنظر‌های شخصی، اطلاعات بی‌مدرک و سند و تحلیل‌های مختلف باعث شده تا هر از چندگاهی با اوج گرفتن اخبار مربوط به حاج احمد خانواده وی نیز در پاسخ به این صحبت‌ها واکنش نشان دهند، همانطور که در بحث‌های داغ‌شده اخیر درباره موضوع بازگشت حاج احمد متوسلیان و زنده یا شهید بودن وی نیز امیر متوسلیان برادر وی گفته است: آقای عیسی ایوبی دو سال پیش بود که اعلام کرد با حاج احمد بوده و تایید کرده است که ایشان و همراهانشان تیرباران شده‌اند.

وی گفت: از مطلب آقای حسنی فقط چهار پاراگراف آن دست به دست شد و اصلاً منظور این فرد تایید شهادت و بازگشت پیکر حاج احمد نبوده است، اما در فضای مجازی اینطور گفته شده حاج احمد به شهادت رسیده و پیکر ایشان بازمی‌گردد، این اخبار کذب است و در این سال‌ها همواره دل خانواده ما با این خبر‌ها به لرزه می‌افتد و من از صبح که این خبر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است، نگران حال مادرمان بودم.

برادر حاج احمد متوسلیان ادامه داد: ۳۸ سال از این ماجرا گذشته و فقط در این روز‌های ۱۳ و ۱۴ تیر اخبار جدید درخصوص حاج احمد شنیده می‌شود و انتشار اخبار کذب در این چند روز یک محل برای مطرح شدن افراد شده است.

وی درباره گرفتن آزمایش DNA از خانواده حاج احمد گفت: بعد از این همه سال آزمایش DNA برای حاج احمد دیگر معنی ندارد، هر چند که حدود ۱۵ سال پیش زمانی که پدرم زنده بود و گفته شد که پیکر‌هایی پیدا شده و ممکن است حاج احمد و همراهانش باشند، از روی استخوان دستهایشان نمونه برداری کردند و بعد از آن اعلام شد که پیکر‌های پیدا شده متعلق به حاج احمد و همراهانشان نبوده است.

متوسلیان خاطرنشان کرد: هنوز هم مطمئن نیستیم که شهادت حاج احمد قطعی است، اما اگر شهید شده‌اند به آرزوی خود رسیده‌اند.

متاسفانه باب باز اظهار نظر‌های شخصی به خصوص در این زمانه که فضای مجازی هم به کمک این کار آمده و افراد در طیف‌های گوناگون، با مسوولیت‌هایی که بعضا در ارتباط با موضوع مورد مناقشه نیست فارغ از جو به وجود آمده در جامعه و تبعات آن به صحبت درباره اینگونه موضوعات می‌پردازند.

اگرچه مطالبه به حق در خصوص تعیین سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در ۳۸ سال پیش امری بدیهی و لازم است و باعث می‌شود تا دشمنی دشمنان کشور از یاد مردم نرود، اما پرداختن نادرست منجر به آسیب رساندن به اینگونه وقایع می‌شود و به روال درست پرسش و مطالبه‌گری خدشه وارد می‌کند. باید در این قضیه باید دید افکار عمومی چه می‌خواهد و پرسش آنان چیست و به جای صحبت و اظهار نظر‌های شخصی، این مطالبه از مسوولان و دست‌اندکاران پیگیری این پرونده انجام شود که سرنوشت دیپلمات‌ها به کجا رسید و چه کسانی پیگیر این ماجرا هستند تا ان‌شاءالله هرچه زودتر اطلاعات دقیق و موثقی از مراجع پاسخگو به گوش مردم برسد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها