وصیتنامه طلبه شهید «یوسف شاکریان»؛

پیروی از امام را فراموش نکنید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «یوسف شاکریان» آمده است: پیروی از امام را فراموش نکنید و همیشه در صحنه باشید. کارهایتان برای خدا و رضای او باشد.
کد خبر: ۴۰۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ - 05July 2020

جهاد اکبر و افضل الجهاد، جهاد نفس است.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، «یوسف شاکریان» یکم مهر سال 1342 در روستای اهران دماوند چشم به جهان گشود وی تا مقطع حوزوی تحصیل کرد و سرانجام در تاریخ 10 اسفند 1362 در منطقه منطقه عملیاتی «جزیره مجنون» به شهادت رسید و در گلزار شهدای اهران به خاک سپرده شد.

در بخشی از وصیتنامه شهید آمده است:

«اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک»

به نام خدا، به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان، به نام الله، در هم کوبندۀ ستمگران و سلام بر مهدی (عج) و سلام بر خمینی روح الله و سلام بر امت حزب الله.

پیکار در راه خدا بهترین و نزدیکترین راهی است که به وسیله آن انسان به مقام والای قرب الهی دست می یابد. آری، در این زمان فکر می کردم که باید در راه خدا و احیای کلمه توحید، از تمام هستی خود گذشته، جان و مال را در راه او داد و در طبق اخلاص گذاشت و به پروردگار خود تقدیم کرد و باید ایثار و فداکاری کرد تا به شیفتگان راه الله ملحق شد.

آری، برادر و خواهرم! بدان که هر کسی که هر قدمی در راه خدا و برای سرکوبی نفس خویش بردارد و عبادت و اطاعت غیر خدا را فراموش کند، جهاد کرده است؛ چرا که جهاد اکبر و افضل الجهاد، جهاد نفس است.

برادر و خواهر! باقی مانده عمر مثل گذشته آن، بی ارزش است. آیا فکر کرده‌ای که به دنبال چه چیزی می‌روی؟ بدان دنبال هر چیزی که بروی، روز قیامت با همان چیز محشور می شوی. بدان که دنیا خوشی ندارد. لذات حیوانی که خوشی نیست بلکه برای مؤمن این دنیا زندان است و عقبی راحتی، چرا که معصوم می فرماید: «الدنیا سجن المؤمن و راحة الکافر».

پس برادر با دشمن با خونت، با قلبت یا بیانت بجنگ و برترین سلاح‌ها قرآن است. علیه دشمن بجنگ و با اعمالت ملاک و میزان و الگو باش. خدایا! هر وقت دیدی که گناه انجام می دهم پس مرگ را به سراغم بفرست؛ ولی چه بهتر که در جبهه نبرد و پیکار با دشمن بمیرم.

برادرم و خواهرم! بدان که امروز دشمن از صدای الله اکبر و لا اله الا الله ملت ما که مانند گلوله بر قلب دشمن می‌نشیند، به وحشت افتاده است. امروز می‌بیند که بچه‌های ما با رمز الله اکبر و یا الله شهید می شوند. بدان که امروز شیشه عمر خاورمیانه و ابر قدرت ها در دست ما است. به همین خاطر است که همه با هم بسیج شده‌اند و به جنگ با امت ما آمده اند. خدایا! تو خودت ما را یاری کن که امروز تمام کفر علیه تمام اسلام بسیج شده اند‌. اگر یاری نکنی دیگر نامی از تو برده نخواهد شد. من به خاطر این که نام الله زنده بماند.

مادرم و برادرم! پیروی از امام را فراموش نکنید و همیشه در صحنه باشید. کارهایتان برای خدا و رضای او که اگر این بود تهمت زدن را در پی دارد و شما مقاوم باشید و صبر کنید که خداوند با شماست.

برادرم! من از همه چیز وهمه خوشی ها و لذات مادی گذشتم و به معشوق خویش الله پیوستم که خدا مرا بیامرزد. مادرم! اگر نتوانستم که برایت فرزند خوبی باشم مرا ببخشید. مادرم! در دنیا که نتوانستم زحماتت را جبران کنم، ان‌شاء‌الله اگر به لقا الله پیوستم و شهادت نصیبم شد، روز قیامت جبران خواهم کرد. مادرم! شیر خود را حلالم کن که اینک به سوی شهادت چون حسین (ع) به پیش می‌روم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها