یادداشت/ عباس یوسفی

مادامی که حماسه و جهاد است قلم‌ها باید روی کاغذها رژه بروند

مادامی که حماسه، جهاد و ایثار است قلم ها باید روی کاغذها رژه بروند و وقایع تلخ و شیرین روزگارها و رویدادها را ثبت و ماندگار کنند.
کد خبر: ۴۰۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ - 04July 2020

مادامی که حماسه و جهاد و ایثار است قلم ها باید روی کاغذها رژه بروند

گروه استان‌ها دفاع‌پرس _ «عباس یوسفی»؛ یکی از حسنات تقویم‌ها تلنگر به آدم هاست که از مناسبت ها و رخدادهای تاریخی و تقویمی غافل نشوند و به موضوعات ثبت و ضبط شده در دفتر یادگاری کشورها بپردازند.

14 تیر روز اهالی قلم است. قلمی که دین مبین اسلام در کتاب آسمانی اش به آن قسم خورده است. قلمی که حرمت نوشتن آیه ها و احادیث و روایت ها را برای نسل بشر به عهده داشته است.

قلم، این وسیله نوشتاری خالق دلنوشته ها و ثبت جنگ ها و رخدادها و تاریخ پرفراز و نشیب انسان ها و دولت ها و مناسبت های فراوانی بوده است که هر کدام هویت و سندیت بزرگ و مهمی برای ملت ها شده اند.

ارزش قلم را زمانی بیشتر و بهتر دانستیم که رزمندگان اسلام و فرزندان ایران عزیز زیر نور کم سوی فانوس ها و سایه سنگرها خالق چه دست نوشته ها و وصیت نامه هایی شدند که هر کدام می تواند سند افتخار یک ملت برای همیشه تاریخ باشد.

رسالت قلم اما خدشه بردار و تعطیلی پذیر نیست. مادامی که حماسه و جهاد و ایثار است قلم ها باید روی کاغذها رژه بروند و وقایع تلخ و شیرین روزگارها و رویدادها را ثبت و ماندگار کنند.

این روزها اما رسالت اهالی قلم حساس تر و سنگین تر از همیشه تاریخ است. رسالت انتشار حداکثری فرهنگ های غنی ایرانی و اسلامی و البته تلفیقی از هر دو که مکمل و هویت بخش یکدیگرند برای نسل جدیدی که تشنه دانستن و یادگرفتن هستند.

رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در انتشار حداکثری داستان ها، خاطرات، دلنوشته ها و تاریخ شفاهی رزمندگان و اقشار مردم در طول هشت سال جنگ تحمیلی و تحلیل های متفاوت این دوران پرافتخار رسالت اهل قلم را در قبال تاریخ ایران اسلامی دوچندان کرده است و البته به جرات می توان گفت که فراخوان عمومی و اینچنینی از استعدادهای پیر و جوان اهل قلم در سابقه ادبی تاریخ کشور بی نظیر بوده است.

امید آن که قلم های متعهد اهالی ادب و احساس و اندیشه برای ثبت و ضبط هویت،ایثار، اصالت، جهاد و نجابت مردان و زنان ایران اسلامی در بحران ها و حماسه ها و جنگ ها به روی کاغذ بلغزند و هر آنچه باید نسل فردای بشر از تاریح سرافراز ایران اسلامی بدانند را در دفاتر ماندگار موزه ها و کتابخانه ها از خود به یادگار بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار