در گفت‌وگو با «دفاع‌پرس» تأکید شد؛  

ضرورت جریان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت توسط خبرگزاری دفاع مقدس

«سمیه قاسمی طوسی» جریان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت برای نسل جوان را مأموریت‌ ویژه خبرگزاری دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۴۰۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ - 05July 2020

ضرورت جریان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت توسط خبرگزاری دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس استان با اشاره به نقش تأثیرگذار بانوان در دفاع مقدس اظهار داشت: بانوان در مقطعی از زمان شاید در ظاهر در جنگ حضور نداشتند اما در قالبِ پرستار و تیم پزشکی حضوری اثرگذار داشتند.

وی افزود: نقش حمایت‌گری بانوان در پشت جبهه‌ها و روحیه‌بخشی به همسران و فرزندان برای حضور در جبهه‌ها باید به‌خوبی به نسل امروز منتقل شود.

این مسئول تصریح کرد: خبرگزاری دفاع مقدس باید از ظرفیت راویان دفاع مقدس در بیان حقایق، واقعیات‌ها، ایثارگری‌ها، صبر و مقاومت خانواده‌ها و رزمندگان و کسانی که به دلیل شرایط سنی، حقیقت جنگ را درک کردند بهره گیرد و به‌عنوان یک نشریه خبری و خبرگزاری رسمی در حوزه ایثار و شهادت در هویت‌سازی برای نسل جدید و دختران و پسران امروز که دوران هشت سال جنگ‌ تحمیلی را ندیدند، تصویر بسیار زیبا ترسیم کند تا نسل جدید که شهدا را الگوی خود می‌دانند بتوانند ارتباط روحی و عاطفی با شهدا برقرار کنند.

وی همچنین جریان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت برای نسل جوان را یکی از مأموریت‌های ویژه این خبرگزاری دانست و گفت: انتظار داریم خبرنگاران ما هم به‌خصوص در حوزه ارزش‌ها و ایثارگری‌ها و انتقال مفاهیم مقدس دغدغه داشته باشند و خودشان را از این خبرگزاری جدا ندانند و به طور مستمر ارتباط‌‌‌شان را با این حوزه حفظ و تقویت کنند.

رییس کمیته بانوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ادامه افزود: در اجرای برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه در جذب مخاطبین جدید، برنامه‌های ویژه داریم.

وی به اهمیت فضای مجازی در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونایی با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم به مقوله دفاع مقدس بیشتر و بهتر بپردازیم و خاطرات کوتاه صوتی برگرفته از کتاب‌های خانواده‌های شهدا و شهدا را منتشر کنیم.

طوسی بهره‌گیری از ظرفیت راویان دفاع مقدس و ثبت خاطرات نویسندگان این حوزه را از جمله برنامه‌های این کمیته اعلام کرد و با بیان اینکه فضای مجازی، صدا و سیما و ظرفیت هنرمندان بخش اعظم فعالیت ما را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: هنر، زبانی ماندگار است و استفاده از ظرافت‌های هنری به ما در ارتباط‌ مخاطب با مفاهیم دفاع مقدس کمک می‌کند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده یکی از رویکردها و برنامه‌های دفتر بانوان و خانواده استانداری است، گفت: در بحث زنان، کودکان و مهمتر از همه خانواده برنامه‌ها در قالب طرح‌های متعدد همایشی، کارگاه‌های آموزشی و تخصصی  برگزار می‌شود.

این مدیر حوزه بانوان با اشاره به برنامه‌های میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، حفظ کیان خانواده را از دغدغه‌ها برشمرد و افزود: آمارهای ناخوشایندی از طلاق داریم و لازم است در این بخش، برنامه‌ها با انسجام دستگاه‌های مربوط اجرا شود.

طوسی ادامه داد: فقدان اعتبار کافی باعث می‌شود برخی برنامه‌ها را مقطعی اجرا کنیم و بسیاری از طرح‌ها نیز مسکوت بماند و نتیجه دلخواه حاصل نشود.

اجرای طرح دیجیتال مارکتینگ در مازندران

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی را نیاز جامعه دانست و از اجرای طرح دیجیتال مارکتینگ (تجارت الکترونیک) در شهرهای تنکابن، بابل و ساری خبر داد و افزود: اجرای این طرح در شرایط کرونایی بهترین روش در فروش پایدار است و باید به مشاغل خرد توجه بیشتری بشود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران توجه به مشاغل خانگی را یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات معیشت خانواده‌ها دانست و گفت: توجه به اقتصاد خانواده از مباحثی است که از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی حمایت از کسب و کار و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی برای بانوان صاحب مشاغل خانگی را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها بستری مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها فراهم کردیم که نیاز ضروری جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه طرح‌هایی را نیز با همکاری شهرداری پیگیر هستیم، گفت: حمایت از خانواده‌های زندانیان را در دستور کار قرار دادیم و با همکاری دادگستری مجازات جایگزین حبس برای کودکان زیر 18 سال، دادگاه کودک و قاضی مربوط به کودک را در دست پیگیری داریم.

طوسی با بیان اینکه شهدای ما کارهای بزرگی انجام دادند که نشان‌دهنده عمق و درجه بالای صداقت‌شان بالا بوده است، گفت: ما هر چه تلاش کنیم به گرد پای آنها نمی‌رسیم و این یک واقعیت غیرقابل انکار است اما تلاش کنیم از مسیر آنان خارج نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار