شهردار خمینی‌شهر:

سال جهش تولید در قالب خدمات عمرانی تحقق می‌یابد/ بهره‌برداری ۶۰ طرح عمرانی در خمینی‌شهر

شهردار خمینی‌شهر گفت: سال جهش تولید در قالب خدمات عمرانی تحقق می‌یابد و در این راستا شهرداری خمینی‌شهر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۰۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ - 05July 2020

سال جهش تولید در قالب خدمات عمرانی تحقق می‌یابدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «علی‌اصغر حاج‌حیدری» شهردار خمینی‌شهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: امسال بیش از ۶۰ طرح عمرانی تاثیرگذار در خمینی شهر به بهره‌برداری می‌رسد که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف فضای سبز، ساخت میدان، پارک‌ها، پل، جاده، حمل و نقل، فرهنگی و گردشگری و سایر پروژه‌ها است.

وی با اشاره به افتتاح ۷۰ درصد از طرح‌های نیمه تمام شهری در سال جاری، گفت: بیش از ۳۰ میلیارد تومان حجم آسفالت معابر در شهر خواهیم داشت و پنج بلوار مهم نیز افتتاح می‌شود. همچنین برای عملیاتی ساختن این طرح‌های عمرانی به شکلی برنامه‌ریزی می‌شود که تعادل در کل شهر برقرار شود.

شهردار خمینی‌شهر با بیان اینکه در این منطقه زمین‌خواری وجود ندارد، یادآور شد: این شهر چون به شکل محدود است، این موضوع کمتر درباره این منطقه صدق می‌کند ولی باغ‌ها ساماندهی می‌شوند و چیزی به عنوان تغییر کاربری در این شهر کم است.

حاج‌حیدی تصریح کرد: با کمک همکاران در بخش‌های مختلف شهرداری به شکلی برنامه‌ریزی کردیم که از نظر اقتصادی این شهرداری پیشرفت خوبی داشت و بودجه ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری در زمان حاضر به ۲۰۵ میلیارد تومان رسیده است. اکنون از بودجه پیش‌بینی شده خود برای سال جاری ۱۰ درصد جلوتر هستیم و این موضوع برای این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به سال جهش تولید خاطرنشان کرد: این حرکت در قالب خدمات عمرانی تحقق می‌یابد و در این راستا شهرداری از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

این مسئول با افزایش ۲.۵ متری به سرانه فضای سبز شهر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سرانه فضای سبز خمینی شهر از ۶ متر به ۸.۵ متر رسید و شبکه آبرسانی نیز حدود ۲ برابر شده است.

شهردار خمینی شهر توجه به صنعت گردشگری در این شهر را مهم برشمرد و ادامه داد: این شهر سابقه کهن و تاریخی دارد و سال گذشته در جذب گردشگر در شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر همراه با کاشان به عنوان شهر برتر انتخاب شده است.

حاج‌حیدری با بیان اینکه خمین شهر چیزی به عنوان مشاغل مزاحم شهری ندارد و همه مشاغل در شهر فعال هستند بیان داشت: با این حال در منطقه نیمه صنعتی دوشاخ در ۳۰۰ پلاک در این زمینه اقدام‌هایی برای ساماندهی برخی مشاغل در حال انجام است که بعداز سه سال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در شهر خمینی شهر برگزار شد، گفت: برای سال جاری نیز بیش از هزار برنامه پیش‌بینی کردیم که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در این زمینه مشکل ایجاد شده است.

این مسئول متذکر شد: در این راستا برخی برنامه‌ها همانند برنامه هشت سین، دیار کهنم ماربین، مسابقات خلاقیت، جشنواره کتاب باز و برخی برنامه‌های دیگر صورت مجازی برگزار شد و استقبال خوبی صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها