یادداشت/ هوشنگ نوبخت

نشانه‌هایی بزرگ از کوچک شدن کدخدا

آتش زدن مکرر پرچم آمریکا، برافراشته شدن پرچم فلسطین، در دست گرفتن تصاویر سردار سلیمانی و شکستن تندیس‌ها و مجسمه‌هایی که سمبل و نماد‌های هویتی و تاریخی آمریکا هستند نشانه‌های بزرگی از کوچک شدن کدخدای پوشالی جهان نزد افکار عمومی جهان و البته مردم آمریکاست.
کد خبر: ۴۰۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ - 05July 2020

نشانه هایی بزرگ از کوچک شدن کدخدای پوشالی دهکده جهانی

گروه استان‌ها دفاع‌پرس _ «هوشنگ نوبخت»؛ اگر کسی خود پای تلویزیون ننشسته بود و تصاویر را نگاه نمی کرد، باور پذیرش این صحنه برایش سخت و یا غیر ممکن می نمود که شاهد آتش زدن پرچم آمریکا و برافراشته شدن پرچم فلسطین در خیابان های منتهی به کاخ سفید باشد.

آری؛ گویا تقدیر و حکمت روزگار اینچنین چرخیده که به طرز معجزه آسایی و تنها در کمتر از چند روز پس از چندین دهه شاهد شعار علیه رژیم غاصب اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین توسط شهروندان آمریکایی پشت پنجره های اتاق ترامپ باشیم.

این که در خیلی از کشورهای دنیا و از جمله کشور خودمان به واسطه مشکلات معیشتی، کارگری و اعتراض به برخی امور شاهد تجمعات و راهپیمایی مقطعی در برخی شهرها و مناطق باشیم دور از ذهن و تصور نیست، چرا که بحران های اقتصادی دنیای امروز خواسته یا ناخواسته بر رفتار و کردار برخی ها که در شرایط مناسب مالی نیستند تاثیر گذاشته و باعث بروز رفتارهایی اینچنین در سطح جامعه خواهد شد.

البته تحلیل دقیق و جامعه شناسانه رخدادهای اخیر در آمریکا و سپس دنیای غرب چیزی فراتر از این ها را نشان می دهد. اینکه همه اقشار به بهانه های متعدد در اکثر شهرها و خیابان ها تجمع کنند و مسائل گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، انسانی و سیاسی را به چالش بکشند نشان از عمق فاجعه و آتش زیر خاکستر این کشورها دارد.

آمریکا و خیلی از کشورهای اروپایی به واسطه زرق و برق های جوان پسند و رویکرد تبلیغاتی و رسانه ای شان به آرمان شهرهای خیلی از مردم دنیا تبدیل شده بودند اما بحران های اخیر رخ داده در این کشورها و حضور حداکثری مردم و مطالبات مختلف و بنیادی شان نشان از عمق فاجعه در این کشورهاست.

آتش زدن مکرر پرچم آمریکا، برافراشته شدن پرچم فلسطین، در دست گرفتن تصاویر سردار سلیمانی و شکستن تندیس ها و مجسمه هایی که سمبل و نمادهای هویتی و تاریخی آمریکا هستند نشانه های بزرگی از کوچک شدن کدخدای پوشالی جهان نزد افکار عمومی و البته مردم آمریکاست و البته محقق شدن پیش بینی هایی که افول شیطان بزرگ را نوید داده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار