جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد؛

لزوم اعمال قانون توأم با ادب و اخلاق اسلامی

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه باید خود را خادم و پاسخگوی مردم بدانیم و در قبال آنان احساس تکلیف و وظیفه کنیم، گفت: اقتدار، انضباط و رأفت پلیس در روش‌ها و منش‌ها مشهود باشد.
کد خبر: ۴۰۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ - 05July 2020

مشهود بودن اقتدار، انضباط و رأفت پلیس در روش‌ها و منش‌ها/ لزوم اعمال قانون توأم با ادب و اخلاق اسلامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» در نشست با رئیس پلیس راهور ناجا و جمعی از مدیران، با گرامی‌داشت یاد امام (ره) و شهدا به‌ویژه سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و شهدای نیروی انتظامی اظهار داشت: به همرزمان و همسنگران پرتلاشم در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سلام عرض می‌کنم و به پاس تلاش‌هایشان برای مدیریت ترافیک و تسهیل تردد خدا قوت می‌گویم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ارائه گزارش توسط سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا و همکارانش خاطرنشان کرد: گزارش خوبی توسط همرزمانم در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ارائه شد که بیانگر اقدامات شبانه‌روزی و زحمات سفیدپوشان این مجموعه است و ان‌شاءالله با روحیه جهادی و انقلابی روند خدمات‌دهی به مردم ادامه خواهد داشت.

شهدای ناجا مظلومند

سردار رضایی با اشاره به جانفشانی سبزپوشان ناجا برای تأمین نظم و امنیت جامعه بیان کرد: شهدای نیروی انتظامی مظلوم هستند و در این میان شهدای راهور مظلوم‌ترند؛ بسیاری از نیرو‌های این پلیس در راه تسهیل تردد و مدیریت ترافیک تا پای جان و فعالیت ایثارگونه پیش می‌روند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به نقش خانواده کارکنان در پیشبرد اهداف سازمانی و کسب موفقیت ها، یادآور شد: معتقدم که موفقیت هایمان را مرهون صبوری و همراهی خانواده‌های کارکنان هستیم و اگر حمایت و پشتیبانی پدران، مادران، همسر و فرزندان کارکنان نبود امکان اجرای ماموریت‌ها میسر نبود؛ از همین جا تقدیر فرمانده و هیئت رئیسه ناجا را به خانواده‌های عزیز کارکنان نیروی انتظامی تقدیم می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت‌های نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: تک تک ما وظیفه داریم نسبت به مسئولیت‌هایمان متعهد باشیم؛ باید خود را خادم و پاسخگوی مردم بدانیم و در آنان احساس تکلیف و وظیفه کنیم.

از مردم و برای آنان هستیم

سردار رضایی ادامه داد: ما از مردم، برای مردم و در خدمت آنان هستیم و همه نیرو‌های پلیس وظیفه دارند خود را در قبال هموطنان ولایی و شهیدپرور ایران اسلامی و مراجعانشان خادم و خدمتگزار بدانند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، مطرح کرد: نیرو‌های پلیس رفتاری توأم با ادب، اخلاق و با تکیه بر ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی داشته باشند. بنده به جد معتقدم که حتی اعمال قانون بایستی توأم با رعایت ادب و اخلاق اسلامی باشد.

وی با تأکید بر اینکه هر اقدامی برای رضای خداوند و با نیت الهی باشد، خاطرنشان کرد: هر فعالیتی که از مسیر کسب رضایت خداوند خارج شود و نیتی جز این داشته باشد، راه به جایی نمی‌برد. همه ما تکلیف‌مدار باشیم و خودمان را ارزان نفروشیم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: ایمان به خدا، ولایت‌پذیری، اخلاق‌مداری، مردم‌داری، تعهد و وظیفه‌شناسی، تخصص‌گرایی، مهارت‌محوری، اصل و راهبرد همه نیرو‌های پلیس باشد؛ در واقع سبزپوشان ناجا وظایف‌شان را مخلصانه و مقتدرانه انجام دهند.

وی با اشاره به جایگاه خطیر نیرو‌های پلیس یادآور شد: خدمت در این جایگاه توفیق است و همه باید لباس سبز خدمت را مقدس و محترم بدانیم، از کوتاهی در انجام وظایف دوری کنیم، نسبت به سازمان و وظایف مان تعصب و غیرت داشته باشیم و به اخلاق و ادب دینی و اسلامی مجهز شویم.

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات مؤثر پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خدمات‌دهی به مردم، خاطرنشان کرد: این پلیس نماد نظم و انتظام و در پیشانی ارتباط و تعامل با مردم است. به جد اعتقاد دارم که نیرو‌های فعال در این پلیس باید با دقت و تمرکز انتخاب شوند؛ از طرفی مجموعه ستادی که قوه عاقله و مغز متفکر هر سازمانی است، باید پشتیبان و حمایت‌کننده نیرو‌های صفی و اجرا باشد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه انضباط همه نیرو‌های پلیس باید در روش‌ها و منش‌ها مشهود باشد، ادامه داد: آموزش مداوم در ارتقاء مهارت‌های علمی و تخصصی نیرو‌ها ملاک باشد؛ تداوم آموزش‌ها می‌تواند آمادگی ما را در مواجهه با مأموریت‌های مختلف ارتقاء دهد.

سردار رضایی بر لزوم نظارت میدانی و منطبق با واقعیت‌ها تأکید و بیان کرد: همچنان که معتقدم فرماندهان باید با نیروهایشان رفتار و ارتباطی پدرانه، برادرانه، دلسوزانه و مسئولانه داشته باشند. بر این مهم نیز تاکید دارم که بر روند و روال اقدامات نیرو‌ها نظارت جدی شود.

کاهش جان‌باختگان جاده‌ای از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه پیشنهادات و راهبرد‌های عملیاتی به پلیس راهنمایی و رانندگی بر لزوم تلاش جدی برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده ای، تاکید کرد و افزود: کاهش جان‌باختگان جاده‌ای از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است و پلیس راهور موظف است که برای تحقق این مهم گام‌های جدی بردارد؛ هرچند که برابر گزارش‌ها، این روال در این پلیس صورت گرفته است، اما به وضع موجود قائل نیستیم و اقدامات باید به جد ادامه داشته باشد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در بررسی تصادفات، ریشه و علت یابی شود، مطرح کرد: ارائه راهکار پس از بررسی موضوعات بسیار مهم است؛ چرا که راهکاریابی می‌تواند به تحقق هدف اولیه و نهایی ما کمک شایانی کند.

وی در ادامه بر لزوم توسل به آموزش همگانی برای ارتقاء فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های متنوع رسانه‌ای اعم از کلیپ سازی، تولید انیمیشن، سریال‌سازی و انجام مصاحبه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع و دقیق می‌تواند کارساز باشد.

سردار رضایی با اشاره به تلاش نیروی انتظامی برای تحقق پلیس هوشمند ادامه داد: با تعریف و تدوین سازوکار‌های اجرایی می‌توانیم به خدمات‌دهی به مردم سرعت و دقت بیشتری دهیم؛ در واقع پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا باید در هوشمندسازی پیشگام و پیشرو باشد.

این مقام ارشد انتظامی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تعیین سهم سایر دستگاه‌ها در کاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای تأکید کرد.

پیش از سخنان سردار رضایی، سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها