مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

تولید مستند تلویزیونی «روایت حضور» در خوزستان

مهدی پاک گفت: مستند «روایت حضور» که به تبیین نقش طلاب و روحانیون استان خوزستان در بحران کرونا پرداخته است توسط واحد هنری و امور سینمایی اين اداره کل تولید و بزودی پخش می شود.
کد خبر: ۴۰۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ - 05July 2020

تولید مستند تلویزیونی «روایت حضور» در خوزستان

«مهدی پاک» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز اظهار داشت: در دی سال 98 که جهان با ویروس کرونا مواجه شد، ویدیویی از شبکه‌های معاند با هدف قرار دادن ناکارآمدی جامعه روحانیت در بحران ها منتشر شد تا چنین نشان دهند که روحانیون برای در امان ماندن از این بیماری به جزیره کیش پناه برده اند.

وی ضمن بیان اینکه در سراسر کشور بخصوص در استان خوزستان طلاب با تشکیل قرارگاه‌هایی در خدمت‌رسانی مختلف به مردم از جمله ضدعفونی منازل و معابر، اهداء خون، کمک به کادر درمان و حتی تغسیل و تدفین اموات کرونایی پیشرو بودند، افزود: در نیمه شعبان امسال نیز در گفتگویی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با مردم به این مطلب و جهاد جامعه روحانیت در بحران ها اشاره شد.

پاک گفت: در ویدیوکنفرانس رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با ستاد مبارزه با بیماری کرونا، ایشان مطلبی را فرمودند مبنی بر اینکه «ای کاش کسانی مثل شهید آوینی روایت کنند این جهاد عظیم عمومی را»، و پس از این دغدغه رهبری این احساس تکلیف به وجود آمد و با دعوت از کارگردان این مستند به نام «رضا کربلیوند» که دانش آموخته تهیه کنندگی سیما و از طلاب جوان و هنرمند استان هستند ساخت مستند «روایت حضور» کلید خورد.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: با دستور و پیگیری های سردار یوسفی مدیر کل محتوای مد نظر ارائه و در این مستند به تبیین نقش طلاب و روحانیون استان خوزستان در بحران های پس از انقلاب از جمله نقش روحانیت در دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت (ع)، سیل و در نهایت بحران کرونا پرداخته شده است.

پاک افزود: قرار است به زودی این مستند در یکی از شبکه های سیما نیز پخش شود و پس از آن به دلیل شرایط فعلی کشور، این فیلم به صورت vod (اینترنتی) نیز نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار