مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس نشان سربلندی و عزت ملت ایران است

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: دفاع مقدس نشان سربلندی، سرفرازی و عزت ملت ایران است و اقتدار و عزت امروز جامعه ما را شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تأمین کردند.
کد خبر: ۴۰۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ - 06July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، جلسه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان گرمسار با حضور سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان و «وحید رجایی» فرماندار شهرستان گرمسار به همراه «اردشیر مطهری» نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و سرهنگ «مجید ناظریه» فرمانده سپاه ناحیه گرمسار در دفتر فرمانداری شهرستان گرمسار برگزار شد.

مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس سمنان در این جلسه با بیان این که ریشه  همه عزت های ما در دفاع مقدس است، اظهار داشت: دفاع مقدس، نشان سربلندی، سرفرازی و عزت ملت ایران است و اقتدار و عزت امروز جامعه ما را شهدا  و ایثارگران در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تأمین کردند.

وی گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه ای از درس های پیروزی و راهكارهای غلبه بر مشكل هاست كه با به كارگیری هر كدام از آموزه ها و دستاوردهای آن دوران می توان در برابر فشار و توطئه دشمنان ایستادگی كرد و آنان را ناكام گذاشت.

سلامی ادامه داد: دفاع مقدس اوج ایثار، از خودگذشتگی، ایمان، رشادت و فداکاری رزمندگان و مردم ایران بود و ما باید تلاش کنیم روحیه جهادی و تفکر انقلابی را در ملت ایران به خصوص جوانان زنده نگه  داریم.

وی با بیان این که گسترش انقلاب و تفکر انقلابی سرمایه های عظیم فرهنگی برای کشور است، افزود: با توجه به هجمه دشمنان، امروز جامعه نیازمند تفکر جهادی و انقلابی و بصیرت افزایی در همه امور است.

این مسئول با بیان این که ایثارگری و فداکاری امروز، برگرفته از رشادت‌ها و مجاهدت‌های دیروز در دوران دفاع مقدس است، گفت: گروه‌های مردمی در دوران دفاع مقدس اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند و همان رویه درحال حاضر نیز برای مقابله با کرونا در پیش گرفته شده است.

 «وحید رجایی» فرماندار شهرستان گرمسار با بیان این که ذخیره فرهنگی و هویتی دفاع مقدس باید به نسل آینده منتقل شود، اظهار داشت: آنچه برای نسل باقی مانده از دفاع مقدس و برای نسل بعد از جنگ و نسل حاضر دارای اهمیت بسیار است، شناخت دقیق ارزش‌های نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس و حفظ دستاورد‌ها و ارزش هایی است که باید به خوبی تبیین و بازروایی شود.

وی ادامه داد: دفاع ما مقدس است چون‌ جنگ تحمیلی ما ایستادگی در مقابل متجاوز را نشان می‌دهد و هشت سال دفاع مقدس نماد غیرت و اقتدار ملت بزرگ ایران است.

«اردشیر مطهری» نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: همه  کار کشور همسو شده با مسیر دفاع مقدس و الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس و این الگوگیری برای گذر از توطئه‌های دشمنان ضروری است.

وی ادامه داد: ايثارگري ها و رشادت هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برگرفته از راه امام حسين (ع)، شهداي كربلا و فرهنگ عاشورا است و باید مانند فرهنگ عاشورا، فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه داریم  و به نسل های بعد انتقال دهیم.

مطهری بیان داشت: اکنون با گذشت سالها از دفاع مقدس نباید از اصل فرهنگ دفاع مقدس غافل شد زیرا  غفلت از ارزش هاش انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس خیانت بزرگی به امام و خون شهدا است.

 نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه جاری کنیم زیرا برکات این فرهنگ  باعث ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان می شود.

مطهری با بیان این که اقدامات جهادی امروز در جامعه خوب جواب می دهد و  مقابله با کرونا در شرایط کنونی نیازمند روحیه ای از جنس جهادگونه دوران دفاع مقدس است، بیان داشت: اقدامات مردم در عرصه مباره با کرونا، یادآور دوران فرهنگ زیبای دفاع مقدس است و ما را به آن روزها به برمی‌گرداند.

‌در این دیدار مقرر شد؛ تشکیل ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان گرمسار، برگزاری برنامه های شاخص با حضور جوانان و پیشکسوتان دفاع مقدس،مستند‌سازی اسناد و مدارک رزمندگان، تدوین نقش عملکرد رزمندگان شهرستان گرمسار در دوارن دفاع مقدس، تجلیل و سرکشی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت شهدای گمنام مورد توجه  قرار گیرد.

دفاع مقدس، نشان سربلندی سرفرازی و عزت ملت ایران است

دفاع مقدس، نشان سربلندی سرفرازی و عزت ملت ایران است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار